Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, stále neztrácím naděje, že někdo bude schopen mi s tím pomoci. Mě se jedná o to, že byla zakoupená původně obousměrná letenka mé dcery s tím, že tam dítě poletí bez doprovodu, jelikož na stejný let jsme kupovali letenky i pro rodiče. Holka dosáhla 12 let věku, takže podle podmínek leteckých společnosti Smartwings a ČSA doprovod není potřeba, když ho nechceme.
Dne 1.08.2017, když jsem dítě doprovodila na letiště, rovnou jsem šla objednat doprovod k okýnku Smartwings. Po nějaké době, kdy Smartwings se dohadoval se společnosti ČSA ohledně toho kdo z nich má ten požadavek zadat do systému, bylo rozhodnuto, že za tohle muže společnost Smartwings, jelikož letenka byla zakoupena přes agenturu, ale z kapacity míst v tomto letadle, která patří společnosti Smartwings. Slečna u přepážky společnosti Smartwings požadavek zadala, ale žádné písemné potvrzení mi nebylo vydáno. Jenom ústně mi bylo sděleno, že společnost ČSA musí ho potvrdit, protože let je společný i doprovod bude zabezpečen pracovníci společnosti ČSA.
Dne 28.08.2017, za dva dny před zpáteční cestou dcery, jsem zavolala společnost Smartwings s dotazem jestli je všechno v pořádku, a doprovod dítěti bude poskytnout, protože zpátky holka měla letět sama, a samozřejmě my jsme se postarali zavčas ten doprovod objednat.
Na infolince mi bylo řečeno, že jo, požadavek je v systému, ale společnost ČSA ho zamítla, doporučili zavolat tam a zeptat se proč. Společnost ČSA mi odpověděla, že ten požadavek nebyl korektně zadán, volejte na Smartwings, atˇ vám ho spravě zadají.
A takhle furt dokola, přehazovali mě tam a jsem, a žádné kladné řešení.... Skočila jsem do auta, a jela jsem na letiště. Konečně obě dvě zaměstnankyně společnosti Smartwings a ČSA si spolu zavolali, a nový požadavek na doprovod byl zadán již do systému ČSA, k tomu mi byl vydán papír, a konečně mi bylo řečeno, že bych zavolala následující den, 29.08.2017, a ujistila jsem se, že pracovník bude dítěti přidělen. Z letiště jsem neodešla, šla jsem pro peníze, a chtěla jsem tuto službu rovnou zaplatit. Po návratu, po 15 minutéch, dámy z ČSA mi oznámili, že nějak to nejde, že doprovod není možno zajistit, a že jednina možnost tohle zabezpečit je koupit si novou letenku, na ten samý let, přímo u nich, a v tomto případě doprovod vám zajistíme.
A tedˇ jsou dotazy na které mi nikdo není schopen zodpovědět:
1.Z jakého důvodu nebyla maznost u mé původní letenky zajistit doprovod, jelikož ze své strany jsem splnila podmínku zakoupení letenky v plném tarifu, jako pro dospělého, a tu službu objednala dlouho dopředu?
2. Proč během celého měsíce mě nikdo ne kontaktoval ohledně neschopnosti doprovod zajistit? Proč a z jakého důvodu mě takovým to způsobem omezili bez stresu a s dostatkem času něco řešit během celého měsíce? Operovat tím, že dítě je v tom věku, kdy muže cestovat samo, není ta správná výmluva. Když ten doprovod vyžádují, a chci ho zaplatit, to zmámená, že ho potřebují, a obě dvě letecké společnosti tuto službu poskytují a veškeré podmínky na jejích webovkách jsou! A žádnou z těch podmínek jsem neporušila.
3. Proč společnost Smartwings odmítla se mnou kontaktovat? Operuje tím, že letenku jsem zakoupila u agentury, a doprovod poskytuje ČSA, a proto tohle není jejích problém, směrovali mě tam, na to mám jejích odpovědˇ v emajlové komunikace. Pozor! je to jediný mail, který jsem od nich obdržela. Jen, že letenka náleží jím, ne agentuře, která jim prodej zprostředkovala, ani ČSA, která ani neměla možnost nahlížet do systému Smartwings a manipulovat s požadavky v jejích systému!
Konečně, kdo dovoluje té společnosti takhle nepřípustné jednání? Veškeré maily přes kontaktní formulář divným způsobem oni neobdrželi, zaměstnanci na info lince zavěšují, aby je neotravovala, maily, které jsem odeslala přímo ze svého mailu, a obdržela automatickou odpovědˇ, že budou odpovězené během 24 hodin, dosud bez odpovědi.
Jsem ženou ve 9 měsíci těhotenství, která plně rozuměla, že pokud nezaplatím novou letenku a doprovod, že se ji dítě nevrátí ale zůstane stát u pohraniční kontroly, protože i doklady, aby mohla vycestovat z Ukrajiny jsou vázané na ten doprovod!!!!
Já žádám aspoň o minimum, náhradu vícenákladů, které jsem musila zaplatit, a to úhradu nové letenky. Neříkám o úhradu nafty, parkového na letišti, a hlavně morální strany! Nepopřála bych nikomu z rodičů zažit to, co jsem zažila já.
Služba Nedoprovázené dítě
Já žádám aspoň o minimum, náhradu vícenákladů, které jsem musila zaplatit, a to úhradu nové letenky. Neříkám o úhradu nafty, parkového na letišti, a hlavně morální strany! Nepopřála bych nikomu z rodičů zažit to, co jsem zažila já.
|
Tweet |
Pokud společnost uvedla při nabízení služby nepravdivé informace, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Nebyla-li spotřebitelka se svou reklamací u společnosti úspěšná, bude vhodné vyhledat právní služby a svého práva se domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má tedy také možnost obrátit se na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost Travel Service, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.