Počet nahlášených stížností: | 707 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 14 |
Dobrý den, v Květnu 2017 jsem prodloužil smlouvu s operátorem na poskytování internetových služeb "připojení TURBO" Smlouvu jsem prodloužil na 2 roky a v podmínkách připojení byl i "chytrý FUP" což znamená, že po vyčerpání dat se sníží rychlost stahování a streamování, ale neomezí se možnost používat internet jako takový a mail. Aniž by mě jakkoli informovali, Vodafone v srpnu "chytrý FUP" zrušil a po vyčerpání dat jsem bez pošty i internetu. Toto považuji za zhoršení podmínek a chci smlouvu vypovědět, operátor mi však brání s tím, že vypovězení služby je možné až po zaplacení "pokuty".
Nabízel jsem operátorovi, změnu tarifu - místo internet TURBO jsem byl ochoten přejít na internet "BEZ KABELU" ale operátor odmítá i tuto možnost.
Bezplatné odstoupení od smlouvy, či změna smlouvy na "INTERNET BEZ KABELU"
|
Tweet |
Podle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích je podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat účastníka o uveřejnění.
Pokud se jedná o podstatnou změnu smlouvy vedoucí ke zhoršení postavení účastníka (např. omezení služeb), je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka, jehož smlouva obsahuje ustanovení o úhradě v případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny, a to bez této úhrady, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Zákon tedy umožňuje jednostrannou změnu závazku ze strany operátora a narušuje tak jednu ze základních zásad občanského práva o dodržování smluv. Na druhou stranu umožňuje zákazníkovi ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti změny podmínek bez jakékoli sankce. Pokud operátor smlouvu mění v neprospěch spotřebitele, má zákazník na rozmyšlení jen dobu od oznámení změny do její účinnosti. Smlouvu na dobu určitou lze sice vypovědět kdykoliv, společnost ale může po spotřebiteli žádat zaplacení úhrady ve výši až jedné pětiny zbývajícího paušálu.
Pokud by operátor neinformoval účastníka řádně a včas, lze namítat neúčinnost změny obchodních podmínek. Ode dne, kdy se účastník o změně obchodních podmínek dozvěděl, začne běžet lhůta 1 měsíce, kdy má právo bez sankce vypovědět smlouvu ke dni nabytí účinnosti změn (po 1 měsíci). Do konce této doby by měly být účastníkovi účtovány částky dle posledních obchodních podmínek, nikoliv nových.
Dobré odpoledne, pane Toufare,
mrzí mě, že Vás změna fungování Mobilního připojení Turbo zaskočila. O změně podmínek jsme Vás dopředu informovali ve Vyúčtování, informace najdete na stránce https://www.vodafone.cz/zmena/.
Podmínky jsme měnili v návaznosti na změnu legislativy - nové podmínky pro síťovou neutralitu a s tím související nařízení ČTÚ. Proto v tomto případě nemůžete smlouvu bez sankce vypovědět. Vzhledem k tomu, že Připojení bez kabelu je speciální tarif, na který nemůžete přejít z jiného tarifu, mohl byste si ho nově pořídit s tím, že Vám zůstane také Mobilní připojení Turbo nebo u něj smlouvu vypovíte s doúčtováním nesplněného závazku.
Přeji Vám hezký den.
Ondřej Ullmann
Péče o zákazníky
Myslím, že Vodafone tyto změny rafinovaně utajoval. Pokud by chtěl zákazníka skutečně informovat,pošle mu SMS - tou ostatně často informuje i o méně důležitých věcech. Jelikož mám útratu každý měsíc přibližně stejnou, vyúčtování čtu namátkou, tudíž - a to je moje jediná chyba - jsem informaci nečetl. A máte-li změny vystaveny na Vašich stránkách, kdo na ně denně bude chodit, aby se dozvěděl, zda se nezhorší podmínky? Podle mého je to podvod. Možná na hraně zákona, ale podvod. A jelikož s podvodnou firmou nechci spolupracovat, po vypršení všech smluv s Vaší firmou končím. Nejen datové, ale i mobilní připojení. A tuto zkušenost budu prezentovat dále. Alespoň takto se pokusím bránit proti Vašemu chování k zákazníkovi. A to že Vás něco mrzí...? O tom si nedělám iluze. Minochodem - co se ČTÚ týká, s ní jsem komunikoval, ta tvrdí, že Vás k tomuto kroku -zrušení "chytrého" FUP nenutí
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.