Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 9.7.2017 jsem si na internetovém obchodě princeznička.cz objednala zboží(letní tašku) v hodnotě 329,-Kč včetně poštovného. Objednávka potvrzena. Uhradila jsem předem převodem z účtu. Následně mi bylo s omluvou sděleno, že objednané zboží již nemají na skladě. Dohodli jsme se na vrácení peněz. Po mé urgenci vrácení peněz dne 27.07.2017 zaslané e-mailem jsem byla ujištěna, že mi peníze pošlou.Na další mé žádosti zaslané e-mailem dne 26.08.2017 a dne 3.9.2017 mi již nebylo ani odpovězeno.Peníze mi dosud vráceny nebyly.
Objednávka: 06043 Vytvořená 2017-07-09 19:34 / kód zboží: 87097135451 / Taška plážová Choose the cool - bílá / cena 299,- Kč, včetně poštovného celkem 329,- Kč 299 Kč 1 299 Kč
Žádám o vrácení uhrazené částky 329,- Kč.
|
Tweet |
V případě, že prodejce zrušil objednávku (z důvodu nedostupnosti zboží) uplatní se obecná úprava odstoupení od smlouvy dle § 2001 a následující. Platí, že smlouva se ruší od počátku a strany zrušené smlouvy si mají vrátit, co si navzájem plnily dle pravidel o vydání bezdůvodného obohacení (§ 2993). Občanský zákoník stanoví, že se tak musí stát bez zbytečného odkladu, ale konkrétní lhůtu neupravuje a ani se jednotně upravit nedá. Není-li lhůta stanovena, je nutné podnikatele k vrácení vyzvat a určit mu přiměřenou lhůtu, termín, do kdy má plnění vrátit. Nedodrží-li jej, bude mít spotřebitel vedle práva na vrácení kupní ceny i právo na zákonný úrok z prodlení.
Výzvu s uplatněním práva na vydání neoprávněně získané hodnoty je nutné adresovat a doručit tomu, kdo ji získal a drží. Písemná podoba není povinná, ale pro lepší důkazní pozici ji doporučujeme, nejlépe doporučeně s dodejkou. Výzva v tomto případě sehrává dvojí roli. Jednak plní funkci oznámení, že k obohacení na úkor jiného došlo a dále v souladu se zákonem určí splatnost, tj. okamžik, kdy se může spotřebitel svého nároku domáhat u soudu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatelka neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Podnikatelka byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešením sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.