Společnost


AXA pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:42
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#17857Neuznaná výpověď smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.09.2017, před 7 lety

Jindřich Vavruška

Znění stížnosti

V únoru roku 2017 jsem prodal svůj vůz (již nepojízdný).

7.3.2017 jsem navštívil pobočku pojišťovny s kupní smlouvou, abych vypověděl pojistky (povinné ručení a havarijní). Pracovník pobočky mne ujistil, že vše je vyřízeno, a že se nemusím o nic starat.

Peníze z přeplatku pojistného jsem nikdy nedostal a naopak mi pojišťovna v září 2017 zaslala dopis, ve kterém mne informuje o nové výši pojistného na další rok.

Pojišťovna mi údajně poslal e-mail (nevím o něm), kde údajně požadovala předložení kopie TP vozidla. Jelikož jsem nepojízdné auto (vysypaný motor) prodal člověku před autoservisem, který byl ochoten si jej hned odvézt a auta jsem se chtěl hlavně zbavit, zkontroloval jsem si OP kupujícího a údaje na smlouvě, ale nebral jsem si na něj kontakt. TP má nový majitel a já jej nemám kde a jak vypátrat (nemám na to čas ani peníze).

Pojišťovna alternativně požaduje předložení výpisu z registru vozidel. To považuji za absurdní šikanu - pojišťovna má mnohem větší aparát, podporu Sdružení pojistitelů, smlouvy o přístupu do registru i technické prostředky, a tak si skutečný stav může snadno ověřit sama.

Jednání s pojišťovnou je na mrtvém bodě. Operátorka v call centru je nepříjemná, s nikým jiným není jak jednat a při náznaku, že bych zveřejnil záznam toho, jak pojišťovna jedná se svými klienty, je mi vyhrožováno.


Produkt

Dopis s číslem pojistné smlouvy mám doma, mohu doložit dodatečně. Jedná se o pojistný produkt pojištění odpovědnosti z provozu vozidel a havarijní pojištění, RZ vozidla 1AZ3416


Požadované řešení

- ukončit pojistnou smlouvu k datu výpovědi 7.3.2017 (k prodeji došlo již před tímto datem) v souladu s tím, o čem mě ujišťoval pracovník pojišťovny
- vrátit přeplatek pojistného
- změnit všeobecné pojistné podmínky tak, aby v případě prodeje klient nemusel shánět údaje dostupné pojišťovně ve veřejných registrech


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.9.2017 11:43, před 7 lety

Pojištění odpovědnosti z provozu vozidla mimo jiné zaniká dnem, kdy pojistník oznámil pojistiteli změnu vlastníka vozidla, nebo také dnem vyřazení vozidla z provozu, pokud se pojistitel a pojistník nedohodli na jeho přerušení.

Zanikne-li povinné pojištění před uplynutím doby, na kterou bylo pojištění sjednáno, tak dle § 13 zákona o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla má pojistitel (pojišťovna) právo na pojistné do konce kalendářního měsíce, ve kterém pojištění odpovědnosti zaniklo,. Zbývající část zaplaceného pojistného je pojistitel povinen vrátit.

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Pokud tedy zaměstnanec pojišťovny informoval spotřebitele o ukončení smlouvy ke dni 7. 3. 2017, nemůže se pojišťovna domáhat toho, že smlouva stále trvá.

Nepodaří-li se spor vyřešit s pojišťovnou smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.12.2017 23:23, před 7 lety

Spotřebitel nám sdělil, že se problém podařilo vyřešit smírnou cestou, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.