Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zaujala mne nabídka z inzerátu v časopise Zahrádkář Srpen 2017 o minci Vratislav II. Dne 7.8. jsem zavolal na číslo uvedené v inzerátu a domluvil se na zaslání mince. Mince skutečně přišla 14.8. s množstvím dalších propagačních letáků na další mince i s dárkem v podobě hodinek. Mince se mi ovšem nelíbila tak, jak jsem si představoval, proto jsem využil možnosti minci vrátit a 15.8.jsem vše, jak mi přišlo, zase odeslal zpět doporučeně s dodejkou na adresu odesílatele. Zároveň jsem s balíčkem odeslal vyplněný formulář o odstoupení od smlouvy a svou žádost o vyřazení osobních údajů z databáze. Dle elektronické dodejky byl balík převzat zpět 16.8. Tím jsem si myslel, že mé jméno zmizí z evidence a již nebudu dostávat jejich nevyžádanou poštu, nicméně od té doby jsem již dostal 3 další obálky a obtěžuje mne to. Chci tedy zajistit to, že mi tato nevyžádaná pošta již nebude chodit a nebudu reklamními letáky firmy ČMO obtěžován. Je to zbytečná ztráta papíru, času a peněz.
nevyžádaná pošta s nabídkou mincí
zrušení kontaktu a stop zasílání reklamních letáků
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitel dal společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitel vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje. Pokud lze z obsahu dopisu dovodit, že spotřebitel odejmul společnosti souhlas, společnost je povinna to respektovat.
V případě nerespektování vůle spotřebitele, je možné podat podnět k prošetření uvedeným dozorovým orgánům. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů. Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V neposlední řadě by Česká obchodní inspekce mohla takové jednání vyhodnotit jako agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či v obchodních podmínkách.
Vážený pane Kubíne,
Vaše informace byla registrována.
Dali jsme pokyn, aby Vám nadále nebyly zasílány žádné reklamní nabídky.
Mějte prosím pochopení, že všechny písemné nabídky, které se nacházejí již v tiskárně nebo jsou v oběhu nemůžeme zastavit jen pro jednoho zákazníka. Může se tedy stát, že obdržíte ještě některou z našich aktuálních nabídek v období 6-8 týdnů.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Skrze tuto stránku jsem obdržel 18.9. reakci společnosti, že byl dán pokyn k zastavení zasílání reklamních nabídek zároveň s dodatkem, že ještě může trvat až 8 týdnů (díky nabídkám již v tiskárně atd.), než zasílání ustane úplně. Tato doba ještě nenastala a ještě mi nabídky MO stále chodí. Chci počkat do 18.11, poté celou záležitost vyhodnotit, popř. uzavřít.
Vyjádření ČMO zákazník již obdržel.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.