Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
V posledním čísle letáku Albert supermarket bylo v tzv.akci od pátku do neděle nabízeno máslo TATRA za cenu 44,90 Kč. Toto zboží ovšem jak v Praze 6 - Matějská, tak v Praze 14 v Kyjích nebylo dostupné již v pátek v poledne. Místo něj se tam objevily dvě vtipné cedulky. V první, že je bohužel pro enormní zájem zákazníků zboží vyprodáno a místo něj nabízené máslo ve stejné ceně z dovozu z Polska. Druhá cedule upozorňovala zákazníky, že je možný nákup pouze 4 ks tohoto zboží na osobu a den. Nechápu proč, když se tam takové zboží nevyskytovalo. Tato situace byla naprosto identická od pátečního poledne do nedělního večera, kdy slavná akce končila.
Na celé věci je ovšem nejvíc zarážející skutečnost, že hned v pondělí ráno tento typ másla byl na prodejně v Praze 6 k dispozici, ale samozřejmě již za vyšší cenu. Z uvedeného tedy jasně vyplývá, že zmiňované zboží bylo evidenteně ve skladech prodejny k dispozici, POUZE nebylo doplněno na prodejnu a vedení prodejny čekalo s doplněním až o druhého dne, aby ho mohlo nabízet za cenu vyšší.
máslo TATRA za 44,90 Kč
V prodejnách jsou tedy buď neschopní manažeři a je třeba je vyměnit nebo přestat vydávat ony klamavé letáky, na kterých by společnost ušetřila tolik peněz, že by mohla zboží nabízet za podstatně nižší ceny i bez nich. Námět k přešetření podávám na ČOI.
|
Tweet |
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.