Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 3.7. mě navštívil zástupce, který tvrdil, že zastupuje všechny dodavatele energií a zajišťuje nejlepší tarify.
Opakovaně jsem upozornila, že nechci měnit dodavatele. Zástupce mě stále ujišťoval, že se o změnu nejedná. Na tiskopisech bylo zcela drobné písmo, čitelné pouze lupou, při podpisu mi ukazoval, že je zde uveden můj dodavatel současný.
V dobré víře jsem bohužel podepsala. Na žádnou možnost odstoupení od smlouvy mě neupozornil, ani žádný formulář pro toto jsem nedostala.
Když jsem dostala z ústředí Envony dopis, že mi bude ve výběrovém řízení vybrán nový dodavatel, tak jsem se zděsila, ihned jsem se podívala na datum a bohužel dopis přišel přesně 15. den po podpisu, kontakt na Envonu pouze Emailem. Ihned jsem napsala, že jsem byla oklamána a bylo mi sděleno, že odstoupit mohu jen se sankcí 3000 Kč, protože jsem promeškala 14 dní. Byl mi vybrán nový dodavatel.
Teprve s lupou jsem si přečetla, že smlouva je na 2 roky a výpovědní lhůta předem 6 měsíců, jinak se automaticky prodlouží o další 2 roky.
Nyní vidím, že nás obelhaných je více, i ve sdělovacích prostředcích se o tom mluví. Nevím, zda je možné se ze smlouvy bez sankce vyvázat, když jsem při jednání zástupce nebyla na možnost odstoupení upozorněna.
Eva Janolová
Výběrové řízení na dodavatele energií.
Zrušení smlouvy bez sankce z důvodů oklamání zákazníka a neupozornění na lhůtu k odstoupení od smlouvy.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Vážená paní Janolová,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 3. 7. 2017 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem jste osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že byste byla jakkoli uvedena v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu stiznosti@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.