Společnost


ENVONA s.r.o.

Počet nahlášených stížností:139
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#17898Nesprávné informace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 20 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.09.2017, před 7 lety

Eva Janolová

Znění stížnosti

Dne 3.7. mě navštívil zástupce, který tvrdil, že zastupuje všechny dodavatele energií a zajišťuje nejlepší tarify.
Opakovaně jsem upozornila, že nechci měnit dodavatele. Zástupce mě stále ujišťoval, že se o změnu nejedná. Na tiskopisech bylo zcela drobné písmo, čitelné pouze lupou, při podpisu mi ukazoval, že je zde uveden můj dodavatel současný.
V dobré víře jsem bohužel podepsala. Na žádnou možnost odstoupení od smlouvy mě neupozornil, ani žádný formulář pro toto jsem nedostala.
Když jsem dostala z ústředí Envony dopis, že mi bude ve výběrovém řízení vybrán nový dodavatel, tak jsem se zděsila, ihned jsem se podívala na datum a bohužel dopis přišel přesně 15. den po podpisu, kontakt na Envonu pouze Emailem. Ihned jsem napsala, že jsem byla oklamána a bylo mi sděleno, že odstoupit mohu jen se sankcí 3000 Kč, protože jsem promeškala 14 dní. Byl mi vybrán nový dodavatel.
Teprve s lupou jsem si přečetla, že smlouva je na 2 roky a výpovědní lhůta předem 6 měsíců, jinak se automaticky prodlouží o další 2 roky.
Nyní vidím, že nás obelhaných je více, i ve sdělovacích prostředcích se o tom mluví. Nevím, zda je možné se ze smlouvy bez sankce vyvázat, když jsem při jednání zástupce nebyla na možnost odstoupení upozorněna.
Eva Janolová


Produkt

Výběrové řízení na dodavatele energií.


Požadované řešení

Zrušení smlouvy bez sankce z důvodů oklamání zákazníka a neupozornění na lhůtu k odstoupení od smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.9.2017 08:29, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.

Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.

Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.10.2017 14:18, před 7 lety

Vážená paní Janolová,

Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 3. 7. 2017 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem jste osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.

Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že byste byla jakkoli uvedena v omyl.

Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.

Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu stiznosti@envona.cz.

Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.

S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.11.2017 10:53, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.1.2018 11:32, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.