Počet nahlášených stížností: | 115 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
16.4.2016 jsme v Mladé Boleslavi Bondy prodejna A3 zakoupili běžeckou dámskou obuv Nike č.artiklu 807098400 za 1240,-. Boty využívala dcera na atletice, pouze pokud neběhali na povrchu, kde není možné použít tretry - takže velmi sporadicky neboť závody i treninky probíhají většinou na běžeckých oválech. Bohužel došlo k rozpárání špiček začala se trhat síťovina. Reklamace nám byla zamítnuta s odůvodněním - obuv nevhodně používána k danému účelu, intenzita zkrátila životnost obuvi, byla používána bez pevné fixace, bez údržby a promočená - což se absolutně nezakládá na pravdě.
Důvody proč si myslíme že je reklamace oprvánění
1. odůvodnění je nepravdivé
2. ve stejnou dobu jsme zakoupili v prodejně Adidas boty Nike chlapecké, které vykazovaly po roce stejné poškození, prodejna bez problémů reklamaci uznala.
3. již jednou jsme měli s firmou A3 sport problémy ohledně reklamace, po zamítnutí reklamace jsme se obrátili na soudního znalce pana Bartoška, pak nám teprve firma A3 uznala reklamaci i se zaplacením odhadu. Když jsme jim toto při současné reklamaci po telefonu sdělili, oznámili nám, že na soudní odhad již neberou zřetel.
Prosíme o Vaši pomoc, neboť nám jde o smírnou cestu. děkuji Martina Koštířová Mladá Boleslav 777250852
Nike dámská obuv 807098 400 vel. 8 reklamační protokol č.36/190
žádám o vrácení peněz, neboť s touto firmou jsme měli problémy vícekrát
|
Tweet |
Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že věc byla vadná. Bylo-li tedy rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci. Rovněž lze kontaktovat ITC Zlín - Institut pro testování a certifikace (www.itczlin.cz).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitelky prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitelka svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitelka má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.