Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
22. 7. 2017 jsem zakoupil samonafukovací karimatku ACRA 2,5cm L33 z online obchodu ONLINESHOP.cz. O pár dní později mi byla doručena. Bohužel po necelém týdnu používání se v prostoru nohou rozlepily vnitřní vrstvy a veškerý vzduch z karimatky vytvořil v této oblasti vzduchovou bublinu. Ležel jsem tedy jen na vyfouknuté karimatce se vzduchovou bublinou po nohama. Po příjezdu z dovolené jsem tuto karimatku reklamoval, ale tato reklamace nebyla uznána z důvodu "používání karimatky v rozporu s návodem", kdy mělo dojít k přílišnému přefouknutí karimatky. S tímto vyjádřením technika nemohu souhlasit, protože v rozporu s návodem postupováno v žádném případě nebylo. Ventilek byl vždy povolen a poté, jakmile se karimatka nafoukla, lehce ústy přifouknut, stejně jako je psáno v návodě.Pokud se nemýlím, jsou to oni, kdo mi musí prokázat, že bylo postupováno v rozporu s návodem a ne já prokazovat opak (bylo to koupeno méně než před 6 měsíci).
ACRA karimatka samonafukovací 2,5cm L33, cena 391Kč + poštovné
Nejprve jsem požadoval opravu zboží, případně jeho výměnu. Pokud se ale výrobce takto staví k reklamacím, požaduji vrácení plné částky.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost taktéž využít mimosoudního řešení při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.