Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 18.8.2017 jsem zakoupil na výstavišti FLORA OLOMOUC mobilní odpařovací klimatizaci PRO 1. Po vyzkoušení jsem zjistil, že nevyhovuje mým potřebám a rozhodl jsem se odstoupit od smlouvy v zákonné lhůtě (doporučeným dopisem odeslaným 24.8.).Firma reagovala dopisem 31.8. tak, že mě odkazuje na § 1832 odst.4 občanského zákona. Byl jsem mimo ČR do 5.9. a tak jsem dne 6.9.2017, ještě ve lhůtě 14ti dnů od odstoupení, zaslal zboží na adresu firmy spolu s doporučeným dopisem s kopií potvrzení z České pošty. Balík se mě vrátil dne 11.9.s tím, že na uvedené adrese je adresát neznámý. Na zaslaný doporučený dopis taktéž firma zatím nereagovala. Zítra je zkusím kontaktovat telefonicky, neboť nemají uveden jiný kontakt, přestože ve smluvním ujednání v kupní smlouvě je uvedeno,že kontaktovat prodávajícího lze i elektronicky!
Klimatizace PRO 1, mobilní odpařovací klimatizace 4 v 1 ( zvlhčovač vzduchu, čistička vzduchu, vytápěcí jednotka, klimatizace).,
Podle smluvního ujednání v kupní smlouvě mě firma měla písemně vyzvat ke vrácení zboží, což neudělala!Dodržel jsem zákonné lhůty k odstoupení od smlouvy a žádám vrácení zaplacené částky 10990 Kč. Potom si firma může zboží odvézt. Znovu ho posílat poštou nebudu! Pokud mě peníze nevrátí, budu své nároky uplatňovat soudní cestou.
|
Tweet |
Bylo-li zboží zasláno na adresu uvedenou v kupní smlouvě či v obchodních podmínkách, je právní jednání účinné, i když si jej prodávající nepřevzal. Je tedy nutné, aby si spotřebitel uschoval doklady od pošty.
Odstoupením od smlouvy se kupní smlouva ruší a smluvní strany mají povinnost vrátit si vzájemná plnění. K tomu mají lhůtu 14 dnů od odstoupení. Prodávající není povinen spotřebiteli vrátit přijaté peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží odeslal. V tuto chvíli se spotřebitel pokusil splnit svou povinnost vrátit zboží, což může prokázat doklady z pošty. V takovém případě se nemůže dostat do prodlení, pokud společnost řádně nabídnuté zboží nepřevzala.
Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud společnost peníze nevrátí dobrovolně, bude nutné se nároku domáhat u soudu. Před podáním žaloby je však nutné společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu, ve které jí bude uložena dodatečná lhůta k plnění ne kratší než 7 dní. Výzvu je žádoucí zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou. Ve věci případného návrhu na vydání platebního rozkazu doporučujeme spotřebiteli vyhledat právní služby advokáta. Jejich seznam lze nalézt na stránkách https://www.dtest.cz/advokati.
Spotřebitel má rovněž možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.