Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 2.1. jsem zakoupila ve společnosti Baumax v Ostravě laminátovou podlahu (v.č. 3375928), dne 3.1. mi ji profesionální technici instalovali. Po položení jednoho balení zjistili, že krátké zámky na absolutní rovině nedovírají - přesahují se, což je u plovoucí podlahy nemyslitelné.
Ihned po zjištění této vady jsme ji jeli reklamovat. Z nakoupených 6 balíků jsme mohli vrátit pouze 4, protože by nebyly rozbaleny ani použity.
1 balík byl pouze rozbalen - odmítli jej převzít, protože obal byl v porušeném stavu! Toto považuji za naprosto irelevatní, není přece možné zjistit vadu na výrobku bez jeho rozbalení a vyzkoušení.
1 balík byl rozřezán a to právě proto, že jej technici položili na podlahu, aby zjistili, zda je podlaha v pořádku - opět stejný případ - jak spotřebitel zjistí vadu, aniž výrobek před tím nevyzkouší?
Za 4 balíky mi navíc odmítli vrátit peníze, když nemám jejich zákaznickou kartu!! Tyto případy se prý řeší formou poukázky na odběr jiného zboží, což považuji nejen za postup nestandardní, ale přímo ohavný, protože pokud chci zpět své vlastní peníze, musím firmě Baumax musela poskytnout své osobní údaje!!!
Děkuji, že se budete zabývat tímto mým případem, věřím, že dle NOZ si tyto gigantické řetězce nesmí dovolit podobný postup a svým zákazníkům se smát do obličeje.
S pozdravem,
Mgr. Bc. Michaela Smékalová
Plovoucí podlaha, značka Classen (v.č. 3375928)
Vrácení kupní ceny výrobku
|
Tweet |
V případě, že jsou vytčeny vady do prvních 6 měsíců od zakoupení výrobku, má kupující nárok zvolit si, zda bude rozpor vyřízen opravou nebo výměnou věci. Pokud by tento postup nebyl možný, má kupující nárok na přiměřenou slevu nebo odstoupení od kupní smlouvy. Uplatnění reklamace ani rozporu s kupní smlouvou nemůže prodejce podmiňovat neporušeným obalem dle § 627 odst. 3 občanského zákoníku. Zároveň v případě odstoupení od kupní smlouvy se vrací peníze za všechno vadné zboží a vrací se stejným způsobem, jakým bylo placeno, pokud se strany nedohodnou jinak. Z toho vyplývá, že pokud zákazník nesouhlasí s vrácením peněz prostřednictvím poukázek, je prodejce povinný vrátit peníze a nezavazovat spotřebitele k dalšímu nákupu.
Společnost BAUMAX ČR s.r.o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v občanskoprávním řízení, nikoli v rámci služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.