Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#17935Špatný signál

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 28 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.09.2017, před 7 lety

Ivana Zemanová

Znění stížnosti

Dobrý den,
bydlím ve Vilémově u Šluknova a již během loňského roku došlo v naší oblasti ke zrušení jednoho vysílače signálu O2. Společnost ohledně tohoto faktu mlží, nikdy ho nepotrdila, ani nevyvrátila. Od té doby máme neustálé problémy se signálem. Vlastníme 3 mobilní čísla společnosti O2 a trpíme neustálými výpadky signálu. Z tohoto důvodu máme problémy v jakékoli komunikaci, kdy nám hovory vypadávají, přerušují se apod. Nejvíce tím trpí naše vzájemná rodinná komunikace narůstají nám tím i účty za hovory. Podali jsme na společnost několik stížností. Jedna byla přes D Test, několik přes zákaznickou linku, přes poruchy O2 i přes O2 Guru. Výsledek dodnes žádný. Jediná navrhovaná možnost byla, podat si hromadnou stížnost za obec, nejlépe s peticí a podpisem starosty. Přitom víme, že tento problém neřešíme sami, protože jej v minulém roce řešil jiný občan naší obce, kterému se nakonec podařilo dosáhnout toho, že mu firma O2 zrušila smlouvu se závazkem bez nutnosti platit pokutu za předčasné ukončení a tím možnost přejít bezplatně k jinému operátorovi. My máme stejný problém, jelikož jedno z našich telefonních čísel bude ještě rok vázáno smlouvou.
Pokud společnost O2 nemá zájem posílit signál v naší oblasti, chtěli bychom od ní férové jednání v tom, že nás nebude držet jako své rukojmí, které jí platí tři paušální tarify za služby, které jí nejsou poskytovány.

Ivana Zemanová
Vilémov u Šluknova


Požadované řešení

Možnost ukončit smlouvu se společností O2 bez placení pokuty za předčasné ukončení smlouvy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.9.2017 11:02, před 7 lety

Rozsah pokrytí je jedním z parametrů kvality služby a účastník by měl být o tomto parametru dostatečně informován. Sílu signálu je možné ověřit prostřednictvím map pokrytí, které ale nemusí být vždy stoprocentní. Spotřebitelka by si měla tyto skutečnost ověřit již před uzavřením smlouvy. Vzhledem k tomu, že s ohledem na fyzikální a geomorfologické faktory není možné zaručit dostupnost signálu vždy a všude, považuje Český telekomunikační úřad za férové, kdyby operátor umožnil účastníkovi ukončení smlouvy bez sankce, pokud došlo ke zhoršení pokrytí daného území z důvodů výhradně na straně operátora. Na druhou stranu také existují i důvody, které jsou mimo dosah operátora (např. stavba výškových budov nebo jiné technické překážky). Toto se nevztahuje na případy, kdy naopak ke zhoršení pokrytí dojde z důvodů na straně účastníka, například v případě, že se přestěhuje.

Nebylo-li možné službu využít nebo ji využít jen částečně, kvůli závadě na straně podnikatele poskytující veřejně dostupnou službu elektrotechnických komunikací, je tento podnikatel povinen zajistit odstranění závady a přiměřeně snížit cenu nebo po dohodě se zákazníkem zajistit poskytnutí služby náhradním způsobem.

Pokud není služba poskytována ve sjednané kvalitě, je vhodné uplatnit reklamaci. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem. Podání reklamace však nemá odkladný účinek vůči povinnosti uhradit vyúčtovanou cenu

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitelka do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
14.9.2017 16:28, před 7 lety

Dobrý den,

mobilní služby jsou již ze své podstaty nezávislé na konkrétním místě a určené k tomu, aby byly využívány z různých míst. Kvalitu signálu na konkrétním místě nelze vždy garantovat, neboť je ve hře mnoho faktorů. Může se stát, že se kvalita signálu zhorší nějakými externími vlivy. Mezi domem a vysílačem vyroste nová stavba, která signál ruší, na jaře narostou listy na stromech, které signál také tlumí. Na kvalitu signálu má velký vliv také samotná konstrukce budov. Signál snáze proniká do staveb dřevěných a zděných, větší útlum nastává v případě budov železobetonových. Vzhledem k tomu, že většina signálu se dostává dovnitř budov okny, jsou velkým problémem kovové žaluzie, popřípadě metalické folie nalepené na oknech – v těchto případech lze očekávat, že i při velmi silném signálu venku před budovou nemusí být uvnitř signál vůbec, nebo jen velmi slabý

Žádost o zrušení služby bez sankce z důvodu horšího signálu, budu řešit s našim reklamačním oddělením. Prosím, uveďte mi telefonní číslo, u kterého bude ještě rok trvat závazek a kontaktní telefonní číslo/e-mail na Vás. S vyjádřením Vás poté bude kontaktovat reklamační oddělení a to nejpozději do měsíce (zpravidla to bývá mnohem dřív).

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.9.2017 10:36, před 7 lety


Ivana Zemanová

Dobrý den,
v uvedené lokalitě, což je malá obec, nedošlo k žádné změně, která by mohla být příčinou oslabení signálu. Žádná nová stavba, nová okna, zateplení budovy. Stromy se spíše kácí a prořezávají, než by obrůstali. Z této strany problém být nemůže. Nedošlo ani ke změně bydliště, ani ke změně místa zaměstnání ve stejné obci. Prostě jen došlo k oslabení signálu, který je velmi kolísavý. Chvílemi se ukazuje velmi silný, aby za chvíli zcela vypadnul, někdy je prostě jen slabý a vypadne během hovoru. Často se stává, že jsou telefony pro příchozí hovor zcela nedostupné. Nemůže to být ani aparátem, vyměnili jsme jich několik, ani nastavením služeb, které jsme také zkoušeli různě měnit i dle pokynů společnosti O2.
Smlouva se závazkem na další rok se týká telefonního čísla 728 965 590. U dalších dvou čísel končí smlouva v říjnu a požádali jsme,aby nebyla dále obnovována. Před dvěma dny jsem měla hovor s pracovnicí O2, která mi poté, co jsem řekla, že chci ukončit smlouvy, nabídla jako kompenzaci toho, že máme problém se signálem a tudíž zbytečně vysoké účty za nadbytečné hovory, neomezené tarify v hodnotě 350,-Kč za jedno telefonní číslo, což z mého pohledu svědčí o tom, že pokud zákazník chce odejít, naslibujeme mu hory doly, aby zůstal, ale do té doby jeho problémy řešit nehodláme. To ale neřeší náš problém a tím je, že je každý telefonní hovor problematický.
Pokud tedy je schopna společnost O2 najednou snížit naše telefonní účty téměř o 500 Kč za měsíc, (což ale neřeší náš problém), měla by raději udělat vstřícný krok v tom, že nás vyváže ze smlouvy. Smutné je to, že sleva na paušály nám nebyla nabídnuta za celou dobu trvání problému a našich stížností, ale až poté, co jsme řekli, že od společnosti O2 chceme odejít.

S pozdravem
Ivana Zemanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.9.2017 10:42, před 7 lety

Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj případu reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
18.9.2017 09:32, před 7 lety

Dobrý den,

děkuji za další reakci. Vše jsem popsal specialistům z reklamačního oddělení. S vyjádřením Vás budou kontaktovat nejpozději do měsíce, zpravidla to však bývá mnohem dříve. Poprosím Vás o trpělivost a poté mi dejte vědět výsledek.

S přáním hezkého dne

Jaroslav Neubauer
Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.10.2017 07:37, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
7.11.2017 09:20, před 7 lety


Ivana Zemanová

Dobrý den,
specialista z reklamačního oddělení se skutečně ozval.
Telefonicky nepřímo potvrdil, že o problému se zhoršeným signálem v uvedené lokalitě vědí. Nabídli mi tzv. Vstřícnost, že zruší závazek na synově telefonním čísle, abychom mohli přejít k jinému operátorovi. Několikrát uvedl, že to ze strany O2 není uznání reklamace, ale projevení vstřícnosti. Ve vyjádření, které mi bylo zasláno do emailu je také uvedeno, že společnost O2 projevila vstřícnost, a že mnou reklamované služby ve "vyúčtování" nebyly uznány. Nikde žádný skutečný důvod ani přiznání chyby. Vlk se nažral a koza zůstala celá.
V tuto chvíli jsme celá rodina u jiného operátora a zcela bez problémů.

Ivana Zemanová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 07:40, před 7 lety

Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.