Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 15.9.2015 jsem zakoupil u firmy Gigacomputer Zlín, notebook značky Acer Aspire E5-571-36WN Red. Během používání zařízení se na monitoru začalo objevovat několik svislých čar. V měsíci srpnu 2017 jsem osobně navštívil uvedenou firmu ve Zlíně a chtěl notebook reklamovat. Pracovníkem firmy Gigacomputer mně bylo sděleno, že reklamaci musím uplatnit u firmy inComputer.cz, to znamená u firmy, která byla dříve jejich společníkem. Začátkem měsíce září 2017 jsem se telefonicky a prostřednictvím emailové pošty kontaktoval s firmou inComputer.cz a po dohodě s jejím zástupcem jsem odeslal zařízení dne 8.9.2017 do opravy. V úterý dne 12.9.2017 jsme obdržel zařízení zpět s vyjádřením firmy inComputer.cz že reklamace nemohla být uznána, protože se jedná o mechanické poškození LCD, které bylo způsobeno otřesem, pádem, nárazem, nebo zatížením. Podotýkám, že notebook není nikde poškozen, neutrpěl žádný pád a ani otřes a je zřejmé, že prodávající hraje o čas, aby nemusel reklamaci uznat a vyřídit.
Prosím o radu, jak v tomto případě postupovat.
Acer Aspire E5-571 - 36WN Red LCN 278762, doklad č.302502365
Žádám o řádnou diagnostiku zařízení v odborném servisu a nesouhlasím s povrchním a neodborným vyjádřením firmy inComputer.cz, že se jedná o mechanické poškození zařízení, které bylo způsobeno pádem, otřesem nebo nárazem.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den pane Dobruško, 15.9.2015 jste u naší firmy zakoupil použitý notebook Acer a dvouletá záruka byla do 15.9.2017. Odeslal jste jej 8.9.2017 v pátek, k nám přišel 11.9.2017 a ještě ten den byl odeslán zpět a Vy jste jej obdržel 12.9.2017 jak sám uvádíte. Nemyslíme si tedy, že bychom nějak zdržovali průběh reklamace. Záruční doba se prodlužuje o dobu, kdy je zařízení na reklamaci. Reklamaci jsme vyřídili, což je doloženo servisním protokolem. V tomto případě jsme reklamaci opravdu nemohli uznat, nebot se jedná o běžný jev mechanického poškození LCD, kde nemusí být vidět žádné mechanické stopy z vnější strany notebooku. Z více než 15-ti leté praxe v tomto oboru jsme se s těmito případy již setkali.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.