Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupil jsem po internetu zájezd Indie-Nepál ck Mundo.Na webu u zájezdu je uvedeno že daný zájezd v ceně zahrnuje průvodce .Asi po měsíci přišla informační brožura
s podrobným programem zájezdu,kde jsme se s překvapením dozvěděli,že vlastně průvodce nebude-bude jen rozdávat mapy a běž kam chceš.
Skutečnost,že ck nabízí službu kterou po uzavření smlouvy odepře považuji za klamavou praktiku a byl jsem uveden v omyl.Okamžitě jsem žádal zrušení smlouvy a vrácení 100% zálohy.-bez výsledku.
Vědět to od začátku nikdy bych nepodepsal smlouvu.
Vrácení 100% zálohy
|
Tweet |
Rozchází-li se poskytnuté informace cestovní kanceláří o vlastnostech zájezdu obsažené na jejích webových stránkách a následně poskytnuté spotřebiteli v podrobném programu zájezdu, mohl by spotřebitel zvážit podání podnětu státnímu dozorovému orgánu České obchodní inspekci pro podezření na použití klamavé obchodní praktiky při nabízení zájezdu podnikatelem. Správní orgán je kompetentní posoudit, zda-li se jedná v daném případě o klamání spotřebitele. Rozhodující bude formulace nabídky pro spotřebitele.
Klamavou obchodní praktiku definuje § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Takovou praktikou je jednání podnikatele vůči spotřebiteli, které je v rozporu s požadavky odborné péče a je způsobilé podstatně ovlivnit jeho rozhodování tak, že může učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil.
Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Reklamace pana Lusta se absolutně nezakládá na pravdě. V ceně všech našich zájezdů jsou služby průvodce a to, jakým způsobem průvodce na zájezdu pracuje, uvádíme už dlouhá léta přímo na hlavní stránce našeho webu, přičemž pan Lust zájezd právě přes internet zakoupil. To, že panu Lustovi tento způsob průvodcování nevyhovuje a že si dané informace před přihlášením na webu řádně nepřečetl, není chybou CK. O klamavé reklamě nemůže být vůbec řeč. Důkazem absurdnosti této reklamace budiž, že pokud by byla oprávněná, musely by zájezdy reklamovat všichni naši klienti, kterých je cca 1400 ročně a jejich reference na naše služby jsou velmi pozitivní, a to zejména na služby průvodců. Žádný náš klient toto nereklamuje... Panu Lustovi jsme přesto všechny peníze vrátili, jeho reklamaci ale považujeme za zcela bezdůvodné poškozování dobrého jména.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.