Společnost


ASKO - NÁBYTEK,spol.s r.o.

Počet nahlášených stížností:54
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#17950Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 25 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.09.2017, před 7 lety

Veronika Smitková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v září 2015 nám byla dodána sedací souprava z Aska. Během krátké doby na jedné straně se sedačka jako by propadla, už nebyla vypouklá. Sedačku jsem tedy reklamovala necelé 3 měsíce po jejím dodání. žádala jsem sedačku vyměnit za novou, protože 3 měsíce je opravdu krátká doba na to, abych kupovala novou. Přišel nějaký servisní technik a sedačku jako, že opravil. Nicméně sedačka byla po pár týdnech zase propadlá. Nechtěla jsem zase psát reklamaci, protože výsledek nebyl žádný. Až teď v srpnu 2017 jsem si řekla, že nemám na to každý rok kupovat sedačku, že to opět reklamuji. Nicméně mi přišel pouze dopis, že mi s politováním oznamují, že na základě všeobecných obchodních podmínek nemůže být reklamace uznána. žádný důvod neuznání neuveden. Sedačka je stále ve dvouleté záruční době. Ta končí až 15.9.2017. Domnívám se, že minimálně by mi ji měli přijít opravit.


Produkt

Pobočka-Asko nábytek Teplice, číslo zakázky: 40777079 , zboží L404/01-02-09-0 1006111 30051 sedací souprava LOLA


Požadované řešení

při první reklamaci jsem požadovala výměnu zboží. Při druhé reklamaci jsem také požadovala výměnu zboží, protože oprava by byla bezpředmětná vzhledem k předešlé opravě. Požadovala jsem novou sedačku. Buď tu samou nebo s doplatkem z mé strany si vyberu jinou.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.9.2017 14:01, před 7 lety

Prodávající má ze zákona povinnost zdůvodnit zamítnutí reklamace, pokud tak neučiní, porušuje § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele. Za porušení tohoto ustanovení může Česká obchodní inspekce uložit obchodníkovi pokutu až do výše 3 000 000,- Kč.

Jelikož od zakoupení a převzetí zboží uplynulo více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.12.2017 12:18, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.