Počet nahlášených stížností: | 11 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Prodejce opakovaně zámítá řešit reklamaci nefunkčního telefonu (nepřijímá nebo jen velmi slabě signál). Celkem již byl telefon 4x na reklamaci. Poprvé (12/2016) - zamítnuto s tím, že je tel. mechanicky poškozen (nutná oprava sklíčka fotoaparátu), přesto, že jsem žádal o pracenou opravu. Druhá reklamace (2/2017) - vyměněno zmíněné sklíčko (900 Kč) a reklamace uznána - myslím, že byl jen přehrán software. Třetí reklamace (4/2017) - teleon vrácen bez rekl. protokolu, ale dle rekl. oddělení byla reklamace uznána (nevím co se s tel. dělalo, ale stále nefungoval jak měl). Čtvrtá reklamace 8/2017 Zamítnuto s tím, že došlo k hrubému porušení záručních podmínek. V rekl. protokolu uvedeno, že tel. má poškozený levý horní roh, ale to není pravda (mám doloženo fotografiemi). Telefon není nijak poškozen a jedná se výrobní vadu. Mohu doložit veškerou komunikaci s reklamačním oddělením i reklamační protokoly i fotografie zařízení. Děkuji Vám za jakoukoliv pomoc.
Mobilní tel. Samsung Galaxy S6 Edge, IMEI: 352564076822195, Vypadávají hovory, nefunguje LTE, poslední dobou vůbec nechytá signál.
Bohatě by mi stačilo, kdyby byl telefon opraven a po téměř roce bych ho mohl opět používat. Vzhldem k tomu, že se jedná již o několikátou reklamaci, preferoval bych osobně vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Podnikatel je povinen spotřebiteli vydat potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně písemného odůvodnění zamítnutí reklamace. Za porušení této zákonné povinnosti může být společnosti udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu https://www.coi.cz/podatelna/.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.