Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
13.9. v 01:00 jsme měli odletět do Egypta na dovolenou, ale na letišti nám odmítli odbavení kvůli tomu,že přítel a jeho kamarád, kteří jsou občany Bosny a Hercegoviny údajně potřebují vízum do Egypta, ale po zjištění u egyptskeho velvyslance vízum nepotřebují. Komunikace na letišti nebyla žádná, nijak nám neporadili ani nepomohli, ani nevydali potvrzení o tom že jsme byli odmitnuti. Zájezd jsme kupovali přes INVIU a CK Exim tour, kde jsme hlasili náš problém ale také nám nenavrhli žádné řešení problémů. Nikdo zodpovědný za zájezd nám nevydal žádné odůvodnění.
Let č. QS 1234, nákup u Invia, sprostredkovatel Exim tour
Odškodnění za neuskutečnění zájezdu, vrácení celé částky a náhradu za vzniklou situaci a proplacení cesty z letiště a nákladů vzniklých situaci.
|
Tweet |
Pokud spotřebitelka uzavřela smlouvu o zájezdu, je za splnění povinností z této smlouvu odpovědný pořadatel zájezdu (tedy společnost EXIM TOURS a.s.) bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby (např. přepravní společnost). Byl-li zákazníkovi neoprávněně odepřen vstup na palubu letadla a kvůli tomu byl celý zájezd zmařen, je vhodné uplatnit reklamaci u pořadatele zájezdu (pořadatel zájezdu je mimo jiné povinen sdělit zákazníkovi vhodným způsobem ještě před uzavřením smlouvy údaje o pasových a vízových požadavcích, lhůtách pro jejich vyřízení a sdělí mu také, jaké zdravotní doklady jsou pro cestu a pobyt požadovány).
Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může zákazník také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.
Bude-li reklamace ze strany společnosti zamítnuta, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.