Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 12.7.2017 jsem si na e-shopu www.topenarstvi-kominictvi.cz objednala zboží v hodnotě 922,- Kč vč. dopravy. Částku jsem 13.7. zaplatila na účet. Do dnešního dne zboží nedorazilo. Na veškerá uvedená telefonní čísla není možné se dovolat. Zpočátku jsem se ještě dovolala nějakému technikovi, který už i sliboval, že zboží vezou, dokonce volal "z cesty", že budou mít zpoždění, protože stojí v koloně - to bylo někdy v srpnu. Asi tam pořád ještě stojí, protože do dneška nepřijeli. Na e-maily nereagují a už se nedovolám ani tomu technikovi.
Posílala jsem doporučený dopis na sídlo společnosti, dopis se vrátil s tím, že "na uvedené adrese neznámý". Poslala jsem ho tedy ještě jednou na adresu e-shopu, tentokrát se vrátil s tím, že adresát si ho ve stanovené lhůtě nevyzvedl.
Děkuji. Krejčová Jaroslava
Čistící tyč 1,4 m - polyamidová ohebná (kovový závit) - 8 ks
Vrácení peněz popř. dodání objednaného zboží.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitelka požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitelka prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelkou, má spotřebitelka nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitelka prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupila.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebitelce tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud společnost neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit společnosti pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Doporučujeme rovněž podat na podnikatelku podnět živnostenskému úřadu pro porušení povinnosti zdržovat se na adresách uvedených v živnostenském rejstříku.
Hodnocení:
Komentář: Chtěla bych Vám moc poděkovat za Váš čas. Stačilo Vaše jediné kontakování subjektu a hned včera t.j. 18.9. (stížnost podaná 15.9.) mi volali, že mi peníze vrací expres platbou na můj účet. Neuvěřitelné se stalo skutečností a peníze mi skutečně dorazily, dokonce mi poslali o 100,- Kč více - na úhradu nákladů za telefony :-) Patří Vám veliké DÍKY.