Počet nahlášených stížností: | 789 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 9 |
Dne 6.10.2016 jsem si zakoupil v Lidlu malý kompresor za 399 Kč.
Kompresoru se rozbil vypínač a tak jsem ho cca 11.8.2017 reklamoval. Reklamaci vyřídili výměnou (to je ok). Číslo reklamace je uvedené 15/422. Včera jsem si ho byl vyzvednout. Ale ptal jsem se paní z Lidlu, co se mnou reklamaci řešila, jestli nějak poznamenají, že kompresor vyměnili a prý nikoliv. Reklamační protokol si vzala a nechala mi jen paragon.
Naštěstí na krabici s kompresorem je samolepka, kde je uvedeno číslo reklamace, prodejna a kdy jsem kompresor reklamoval a kdy bylo možné ho vyzvednout. Je to ale spíše asi jejich interní průvodka a pokud bych krabici vyhodil, nemám žádný doklad.
Je možné zajistit, aby mi potvrdili výměnu a prodloužení záruky?
Kompresor UMK 10 B2, prodejna Lidl Barrandov (Praha 5)
Potvrzení o výměně (nejen pro mne, ale aby ho začali dávat obecně) a potvrzení o prodloužení záruky.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitel novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebiteli možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Podle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen vystavit spotřebiteli potvrzení, ve kterém je mimo jiné uvedeno potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání (reklamační protokol). Na tomto potvrzení by tak mělo být uvedeno, že vadná věc byla vyměněna za novou a kdy se tak stalo. Pokud prodávající toto potvrzení nevystaví, dopouští se přestupku, za který mu hrozí pokuta od České obchodní inspekce až do výše 3 000 000,- Kč.
Spotřebitel může po prodávajícím taktéž žádat písemné potvrzení, na kterém bude uvedeno, v jakém rozsahu a po jakou dobu trvají jeho povinnosti v případě vadného plnění (dle § 2166 odst. 1 občanského zákoníku ve spojení s § 11 odst. 1 a § 13 zákona o ochraně spotřebitele). V potvrzení uvede prodávající i své jméno, sídlo a identifikující údaj, popřípadě i další údaje potřebné ke zjištění jeho totožnosti.
Dobrý den, pane Černý,
doporučujeme obrátit se přímo na naši zákaznickou linku na čísle 800 115 435, kde Vám kolegové poradí, jak v tomto případě postupovat.
Děkujeme a přejeme příjemný zbytek dne.
S pozdravem
Lidl Česká republika
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.