Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dne 3.7. mě doma navštívili 2 zástupci s nabídkou výhodnějšího tarifu energií. Po mém dotazu, zda jsou z ČEZU který je mým současným dodavatelem řekli, že pracují pro všechny dodavatele a zajišťují pro zákazníky u nich nejlepší tarif. Opakovaně jsem upozorňovala, že nechci měnit dodavatele a byla jsem ujišťována, že tomu tak nebude.Vyplnili několik formulářů, kde je velmi drobný text, na kterých mi výslovně ukazovali vyplněnou kolonku, kde bylo ČEZ prodej, abych se nic nebála, že dodavatele neměním.
Byla jsem naivní a věřila jsem jim a bohužel podepsala.
K mému zděšení mi přišel dopis z ENVONY, kde mi bylo sděleno, že mi bude vybrán nový dodavatel. Ihned jsem se podívala na datum a zjistila, že přišel přesně 15 den po podepsání a tím jsem ztratila možnost odstoupení od smlouvy.
Na tuto možnost mě zástupci neupozornili ani žádný formulář k tomu nepřiložili. Navíc je v našem městě zákaz podomního prodeje, což jsem také zjistila až následně, na stránkách města je upozornění na podvodné prodejce, to už pro mě bylo pozdě. Ihned jsem reagovala na mailovou adresu Envony, ale nepořídila jsem, protože jsem právě promeškala termín.
Pomocí lupy jsem teprve nyní přeluštila formuláře, smlouva je na 2 roky, ve kterých mi může být dodavatel změněn i opakovaně, výpověď je nutno dát půl roku předem a jiné odstoupení je možné jen se sankcí 3000 Kč.
Nový dodavatel elektřiny a plynu nyní Centropol
odstoupení od smlouvy bez sankce z důvodů oklamání zákazníka
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelkou a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitelku se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitelku řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitelku o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohla by spotřebitelka namítat neplatnost smlouvy, neboť byla uvedena společností v omyl. Navíc pokud zaměstnanec společnosti při nabízení služby uvedl nepravdivé údaje, mohou být naplněny znaky klamavého konání, jež je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná.
Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitelka může také žádat náhradu škody, která jí vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitelka vyžádala či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitelka o tomto svém právu nebyla poučena nebo neobdržela-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.
Vážená paní Janolová,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 3. 7. 2017 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem jste osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.
Dle našich informací a vyjádření příslušných osob nic nenasvědčuje tomu, že byste byla jakkoli uvedena v omyl.
Celá záležitost nás velice mrzí, a to zejména s ohledem na skutečnost, že společnost ENVONA s.r.o. si dlouhodobě zakládá na férovém a citlivém přístupu k zákazníkům a respektování práv spotřebitelů a veškerých předpisů, které vychází z principů a cílů zakotvených evropským právem na ochranu spotřebitele. Společnost ENVONA s.r.o. se tímto vymezuje a bojuje proti společnostem na trhu s energiemi, které využívají nekalých praktik a dopouští se klamání spotřebitele.
Rádi s Vámi celou záležitost probereme osobně. Za tímto účelem nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu stiznosti@envona.cz.
Záležitost se pokusíme vyřešit k Vaší spokojenosti.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Snažila jsem se kontaktovat uvedenou zákaznickou linku ale marně, volaný účastník není dostupný. Také písemné vyjádření na mailovou adresu se vrátilo jako nedoručitelné.
Nevím tedy, jak mám postupovat, přikládám naskenované dopisy.
Eva Janolová
Vážená paní Janolová,
vzhledem k tomu, že předmětnou záležitost spolu řešíme v rámci soukromé komunikace, tento případ uzavíráme.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Hodnocení:
Komentář: Při jednání s reklamačním odd. Envony se mi nepodařilo dosáhnout zrušení smlouvy dle rad D testu, pouze jsem dosáhla toho, že nebudu zařazována do dalších výběrových řízení. Proto musím strpět změnu dodavatele na el. energii, u plynu by změna měla nastat až po uplynutí smlouvy s Envonou a doufám, že se mi to podaří uhlídat a zrušit, protože smlouva s Centropolem je na 109 měsíců, což je pro mně nepřijatelné.
Je to pro mně stresující a žádná úspora za to nestojí. Být s někým svázána 9 let je nefér. Děkuji za rady a podporu. Eva Janolová