Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#18011Neproplacená kompenzace za jiné ubytování, nereagování na dopis

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 28 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
16.09.2017, před 7 lety

Aristotelis Caravanas

Znění stížnosti

reklamace zájezdu – smlouva o zájezdu č. 16059218 – RK10010826


Vážení,

Zasílali jsme dopis v dubnu 2017 do Advokátní kanceláře, která Vás zastupuje. Tento dopis zůstal bez odpovědi. Níže uvedené stále platí. Jediná změna spočívá v našem názoru na vaší společnost...
--------------------------------------------------------------

Reagujeme na Váš dopis ze dne 3.3.2017 týkající se reklamace našeho zájezdu do hotelu Sepetná. Děkujeme za odpověď. Nejprve bychom rádi upravili některé nepřesnosti obsažené ve vašem dopise.

1. Po nějaké době čekání nám hotelem bylo nejprve nabídnuto ubytování v pokoji. Tento pokoj cenově neodpovídal ubytování v bungalovu. Pokoj jsme odmítli. O tomto jsme také informovali CK Čedok, kde slíbili zavolat zpět.

2. Posléze nám bylo nabídnuto ubytování v apartmánu. Toto ubytování rovněž cenově neodpovídalo ubytování v bungalovu. Toto ubytování jsme přijali, protože jiné již k dispozici nebylo (dle sekretářky hotelu museli „celý hotel přestěhovat“) a my se rozhodovali, zda odjet nebo hledat v okolí jiné ubytovací zařízení. Čedok se nám již zpětně telefonicky neozval, ačkoli toto slíbil.

3. Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena se společností Čedok a této jsem platila zájezd v plné výši, uplatňuji reklamaci po Čedoku. Předpokládáme, že cestovní kancelář odpovídá za splnění povinností ze smlouvy o zájezdu a to i za situace, kdy služby za ni poskytuje někdo jiný.

4. 1 hodina bowlingu zdarma nám byla dána. Tuto hodinu bowlingu zdarma nepovažujeme za odpovídající kompenzaci. Tato hodina bowlingu zdarma nedokáže ani nahradit promeškaný čas, cca 3 až 4 hodiny – tj. jedno velmi zkažené dovolenkové odpoledne. Nicméně jsme toto brali jako určitý projev laskavosti, kdy ze strany poskytovatele zájezdu došlo k pochybení. Navíc celá rodina byla do pozdního odpoledne vystavena nejistotě, zda bude ubytována na hotelu nebo bude muset absolvovat zdlouhavou cestu domů, hledání jiné dovolené apod.

5. Prosím o zaslání kopie „Potvrzení o převzetí kompenzace za vady poskytovaných služeb“, který zmiňujete ve svém dopise. Velice bych se divila, kdybych takový dokument podespala. Pokud by se jednalo o 1 hodinu bowlingu, tak to lze považovat za částečnou kompenzaci.


Jako kompenzaci bychom raději přijali částku odpovídající rozdílu tří nocí v bungalovu / apart. a újmě za narušení dovolené. To by dle našeho mínění odpovídalo částce cca 1200,- Kč. V případě, že se rozhodnete kompenzaci ve výši 1200,- Kč uhradit, budeme si společnosti Čedok nadále vážit a nabídky jejích zájezdů vezmeme zajisté do úvahy při plánování budoucích zájezdů.

V případě vašeho nesouhlasu s kompenzací ve výši 1200,- Kč budeme akceptovat Vámi navrženou kompenzaci 600,- Kč. O další spolupráci se společností Čedok však již budeme uvažovat jinak.

S pozdravem,
Š.C.


Produkt

viz výše


Požadované řešení

viz výše


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.9.2017 16:15, před 7 lety

Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel spotřebitel ujistil nebo které spotřebitel vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, měl pořadatel zajistit nápravu, pokud by si nevyžádala neúměrné náklady. Nelze-li pokračování zájezdu zajistit jinak než prostřednictvím služeb cestovního ruchu nižší jakosti, než jakou určuje smlouva, vrátí pořadatel spotřebitelovi rozdíl v ceně.

Nezjednal-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu spotřebitel určil, může si spotřebitel zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady.

Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji spotřebitel bez zbytečného odkladu, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že spotřebitel své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.

Pokud pořadatel zájezdu porušil některou ze svých povinností, může spotřebitel také požadovat úhrady škody za újmu za narušení dovolené, zejména byl-li zájezd zmařen nebo podstatně zkrácen. Pořadatel odpovídá spotřebiteli za splnění povinností ze smlouvy bez zřetele na to, zda v rámci zájezdu poskytují jednotlivé služby cestovního ruchu jiné osoby.

Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu. Více informací ohledně problematiky zájezdů je možné také vyhledat na adrese https://www.dtest.cz/clanek-4407/pravo-problemy-se-zajezdy.

Pokud pořadatel reklamaci zájezdu zamítne, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2017 16:42, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.