Společnost


CREDITEXPRESS Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:20
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#18038Neoprávněná pohledávka

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
18.09.2017, před 7 lety

Josef Kubálek

Znění stížnosti

Po rozvázání smlouvy s dodavatelem energií,po mě tato společnost vymáhala neoprávněnou pohledávku,tuto pak předali k vymáhání společnosti Creditexpress.Dodavatel energií neoprávněnost svého požadavku uznal a pohledávku zrušil. Bohužel společnost Creditexpress po mě i přesto vymáhá částku nazvanou jako "příslušenství".Po telefonickém oznámení této firmě, že pohledávku její zadavatel uznal za neoprávněnou, tudíž i jejich požadavek na zaplacení "příslušenství je neoprávněný, mi zaslali SMS (14.9) o navýšení dlužné částky z důvodu špatné platební morálky.Dále mne pomocí SMS informovali, že dnes tj. 18.9. je poslední den na úhradu mého údajného dluhu.


Požadované řešení

Uznání neoprávněnosti požadavku a zrušení vymáhání pohledávky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.9.2017 11:15, před 7 lety

Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud věřitel (dodavatel energií) uznal neoprávněnost vymáhané pohledávky a zrušil ji, odpadl také právní důvod pro vymáhání oné dlužné částky.

Navíc společnost nemůže žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. Podle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008 se věřitel z titulu náhrady škody nemůže vůči dlužníkovi domáhat zaplacení odměny, kterou uhradil inkasní společnosti za vymožení podstatné části jeho pohledávek za dlužníkem.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.12.2017 16:45, před 7 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.