Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V kvetnu 2016 jsem si koupila plavky s nasitou sukynkou. Zacala jsem je nosit az koncem srpna na dovolene v Egypte. Tam jsem zjistila, ze sukynka ani za hodinu po namoceni pri teplotach 35-39'C a pobytu na slunci neuschne, takze cely spodek bricha je stale mokry-ne vlhky, ale mokry. Je to velice neprijemne a nasledne bolesti podbrisku tez. Plavky jsem reklamovala s timto vysvetlenim. Na ,,Listku na vraceni zbozi"jsem zaskrtla "kvalita materialu mi nevyhovuje". Plavky se mi vratily s vysvetlenim,ze "nebyla shledana uvedena vada.Plavkove saty schnou dele, jelikoz maji 2 vrstvy(zakladni a sukynku), coz neni vada vyrobku,ktera by podlehala reklamaci".
Plavky samotne jsou v pohode, ale sukynka je z jineho materialu,ktery neschne a proto jsem je reklamovala.Pouzila jsem je 11krat a od te doby odpocivaji.Budu moc rada,kdyz mi pomuzete.
c.klienta u bonprix 68220424
c.faktury 7791058
datum vystaveni 27.06.2016
c.zbozi 909197/50
Nevedela jsem o vasi sluzbe, proto pisu az ted. Dekuji,
c.klienta 68220424 ,c.faktuty7791058, datum vystaveni 27.6.2016, c.zbozi 95909197/50
Vratit penize:948 za plavky + 80 za postovne (zaslani plavek k reklamaci) + dalsi postovne,jestli je budu posilat zpet
|
Tweet |
V případě smlouvy uzavřené prostředky komunikace na dálku (například koupě přes internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu po vyzkoušení zboží, avšak dle zákona pouze do 14 dnů od jeho převzetí. V občanském zákoníku je toto právo zakotveno z toho důvodu, že si spotřebitel nemůže zboží vyzkoušet před uzavřením smlouvy.
Pokud uvedená lhůta na vrácení nevyhovujícího zboží marně uplynula, mohl by spotřebitel uplatnit klasickou reklamaci v záruční době. Předpokladem jejího úspěšného vyřízení je však existence určité vady zboží. Dle zákona prodávající odpovídá kupujícímu (spotřebiteli) za to, že věc je při převzetí kupujícím bez vad, tedy že má zákonem stanovenou jakost v době převzetí. Touto jakostí se rozumí, že věc:
• má vlastnosti předně ve smlouvě ujednané, prodávajícím nebo výrobcem popisované, nebo na základě jimi prováděné reklamy a s ohledem na povahu zboží očekávané, popřípadě vlastnosti pro věc takového druhu obvyklé,
• hodí se k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
• odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze,
• je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
• vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebitelce, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.