Počet nahlášených stížností: | 382 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Asi cca před měsícem můj syn hrál hru na mobilu a najednou se mu na obrazovce objevilo varování, že telefon je napaden viry a bude za asi 15 sekund zablokován a jestli chce viry odstranit. Současně se odpočítával čas. Syn se vylekal a klikl na nabídku odstranění virů a poté jí přišla zpoplatněná SMS z čísla 90319099 s textem:
Cena zpravy 99 Kč s DPH za sluzbu SCAN. Pro zruseni posli SMS ve tvaru STOP SCAN na cislo 90319. Vice info posli SMS HELP na 90319.
Protože má syn na telefonu tarif, rozhodl jsem se vyčkat do vyúčtování a pokud bude částka opravdu stržena, situaci řešit. Mezitím ale po týdnu přišla stejná SMS znovu. Po měsíci přišlo vyúčtování a bylo zaúčtováno celkem 6 x 99 Kč, tudíž 594 Kč!!
Myslím, že je to podvodné! A navíc se při "vyděračském" odpočítávání neobjevila žádná informace o zpoplatnění služby. Poplatky považuji za neoprávněné a podvodné!
služba SCAN na odstranění viru, ale jedná se o podvodnou SMS za 99 Kč.
Vrácení neoprávněně naúčtované platby 594 Kč a zrušení veškerých dalších "objednaných" služeb.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad s podnětem, že byl porušen zákon. Více o podání podnětu je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu-2/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem
Společnost ComGate Payments, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti mohou spotřebitelé zasílat stížnosti na emailovou adresu infolinka@comgate.cz
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 000