Počet nahlášených stížností: | 24 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 27.6.2017 jsem si zakoupil mobilní telefon Sony Xperia L1 G3311 Black za 4990 Kč nasledně jsem telefon používal zhruba měsíc a týden. Telefon ležel na nočním stolku v pokoji cca 9 dní, jen občas za tech cca 9 dní jsem šel na internet a maximalně ho dobíjel, když bylo potřeba, protože jsem zrovna nosil u sebe jiné číslo s jiným mobilem, který jsem dostal jako pracovní. Dne 29.8.2017 ve večerních hodinách jsem se potřeboval mrknout na internet a nasledně jsem zjistil, že se na displayi objevili barevné pruhy a na levé časti displaye silný černý pruh cca 5 mm tlustý hned nasledující den tedy 30.8.2017 jsem telefon zanesl na reklamaci v originálním balení tedy telefon s integrovanou baterii, nabíječkou, datovým kabelem, sluchátky a originální fakturou toto vše bylo nasledně odesláno do servisu. S tím, že se na displayi objevují pruhy
Vyjádření servisu znělo takto:
Popis závady Špatné zobrazování displaye - trvalé
Displej se nezobrazuje správně
Popis opravy: Zákazníkem popsané vady (Displej se nezobrazuje správně)jsou zapříčiněny mechanickou oxidací MT vykazuje známky oxidace v oblasti (základní desky)
Placená oprava je možná výměnou: Swap jednotky
Nabídnutý cenový navrh
Předběžná cena opravy je 4862 Kč s DPH
Datum odeslání ze servisu 11.8.2017
S tímto vyjádřením nesouhlasim, protože vím že telefon z mé strany nebyl vystaven vodě, ani jsem ho nenosil u sebe, když pršelo.
Nasledně, když jsem přišel 30 den kdy končila reklamace hodinu před zavírací dobou tak mi sdělili, že reklamace byla zamítnuta já jsem si zkontroloval obsah balení a zde chyběla originalní učtenka a sluchatka v balení z toho důvodu jsem řekl, že to nepřevezmu a hlavně já jsem chtěl, aby to prokázali aspon foto dokumentací tak mi prodávač řekl, ať se stavím zítra, že na to nebyl připraven, že se tam stavím. Stavil jsem se nasledujíci den po 30 denní lhutě od uplynutí reklamace to mi predložil fotky a řekl mi, že je měl v emailu cca od 15.8.2017 s tím, že mi fakturu znovu vytiskne a sluchátka vyndá z jiného telefonu Sony Xperia L1 G3311 Black což jsem řekl že nechci, protože by to chybělo pak dalšímu zakazníkovi.Já jsem se tedy byl informovat na uřadě v Trutnově jak mám dále postupovat, kde mi bylo zděleno, ať se obratím na Dtest paní mi dala kontakt tak jsem nasledně zavolal a nasledně po komunikaci s asistenty na dTestu mi bylo řečeno že mohu odstoupit od kupní smlouvy to jsem si nasledne sepsal a šel jsem na prodejnu kde jsem mobilní telefon kupoval s tím že odstupuji od kupní smlouvy a že požaduji vracení cele kupní častky prodavající mi řekl, že na to nemam nárok a že mi to ani nepodepiše tak jsem to poslal doporučeně na prodejnu dne 29.8.2017 do ted mi od nich nepřišla žádna odezva.Tak bych byl velice rád kdyby se to dalo vyřešit normalní cestou.A předem děkuji za skvělý navod O odstoupení od kupní smlouvy.
Mobilní telefon Sony Xperia L1 G3311 Black
Požaduji vrácení peněz a to v celé vyši kupní ceny, z důvodu toho, že se s touto firmou nedá abslutně domluvit.Už bych si nikdy u této společnosti nic nekoupil, protože to jednání prodavačů je absolutně bez zajmu.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
V případě zamítnutí reklamace je prodávající povinen spotřebiteli vydat věc ve stavu, v jakém ji převzal. Vznikne-li škoda na výrobku (ztráta příslušenství) během reklamačního řízení, nese odpovědnost za takovou škodu prodávající. K prokázání stavu zboží v době jeho předání k reklamaci slouží potvrzení vydané prodávajícím (reklamační protokol). Další informace k tomuto tématu je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3302/zadost-o-nahradu-skody-na-prevzate-veci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost taktéž využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.