Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Letos v létě začaly chodit do mé schránky dopisy od Čes. mincovního obchodu z Plovární 82/3, Plzeň-Jižní Předměstí 301 00. Adresát je Martin Veselý, já jsem Helena Veselá. Protože v domě jiní Veselí nebydlí, hází poštovní doručovatelka tyto zásilky mně. Několikrát jsem do Plzně volala a žádala o vyřazení této adresy. Operátorky to slíbily, ale dopisů začalo chodit mnohonásobně více. Dnes 3 najednou. V bytě bydlím v pronájmu sama, žádný Martin Veselý tu nebydlí. Dokonce přišel i balíček s nějakým zbožím, ten jsem ani neotevřela a po zaslání poštovních známek (na základě telefonátu) odeslala zpět.
Zastavení zasílání čehokoliv od Českého mincovního obchodu a vymazání mé adresy ze seznamu tamtéž.
|
Tweet |
Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Pokud spotřebitel dal společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů nebo tyto údaje byly získány z veřejného seznamu nebo v souvislosti s činností jakožto správce nebo zpracovatele, může spotřebitel vyslovit nesouhlas s dalším zpracováním těchto údajů. Zpracováním se mimo jiné rozumí i používání osobních údajů. Nesouhlas se zpracováním je nutné vyjádřit písemně. Bez souhlasu subjektu údajů nelze k uvedeným údajům přiřazovat další osobní údaje. Pokud lze z obsahu dopisu dovodit, že spotřebitel odejmul společnosti souhlas, společnost je povinna to respektovat.
V případě nerespektování vůle spotřebitele, je možné podat podnět k prošetření uvedeným dozorovým orgánům. Úřad pro ochranu osobních údajů provádí dozor nad dodržováním zákonem stanovených povinností při zpracování osobních údajů. Krajské živnostenské úřady vykonávají dozor v oblasti nevyžádané reklamy. V neposlední řadě by Česká obchodní inspekce mohla takové jednání vyhodnotit jako agresivní obchodní praktiku dle písm. c) přílohy č. 2 k zákonu č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele (Obchodní praktiky jsou vždy považovány za agresivní, pokud podnikatel opakovaně činí spotřebiteli nevyžádané nabídky prostřednictvím telefonu, faxu, elektronické pošty, nebo jiných prostředků přenosu na dálku, s výjimkou vymáhání splatných smluvních závazků způsobem, který je v souladu s příslušnými právními předpisy; tím nejsou dotčena ustanovení § 2 odst. 1 písm. e) zákona č. 40/1995 Sb., v platném znění a příslušná ustanovení zákona č. 480/2004 Sb. a zákona č. 101/2000 Sb.)
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či v obchodních podmínkách.
Vážená paní Veselá,
tímto se omlouváme za nedopatření, které bylo způsobeno tím, že zákazník Martin Veselý nám uvedl nepřesnou adresu. A z tohoto důvodu bylo zboží dodáváno Vám. Změna adresy byla provedena, bohužel naše písemné reklamní nabídky, které jsou již v oběhu nelze pozastavit.
Je tedy možné, že ještě v příštích dnech obdržíte nějakou reklamní nabídku na jméno pana Veselého s Vaši adresou.
Ještě jednou se omlouváme a děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Reklamační oddělení ČMO
Vážení, záleží na tom, o jakou dobu půjde a v jakém množství. V poslední době chodí od vás 3 dopisy týdně. Úplně první důvod k mé reakci byly složenky a tzv. upomínky a výzvy k zaplacení. Přestože nejsem Martin Veselý, jsem starší ročník a jsem vychovaná tak, abych nikomu nic nedlužila a vše bylo dotaženo do konce a zdárně vyřešeno. Myslela jsem, že to vyřeší nejprve jeden, posléze druhý telefonát. Pochopila jsem, že telefonáty nic neřeší, proto jsem podala stížnost. Zatím ji uzavírat nebudu, protože vám nevěřím -(sliby o vyřazení mé adresy v telefonickém rozhovoru a zastavení zásilek). H.Veselá
Vážení paní Veselá,
nabídky, zboží, ani případné upomínky nejsou adresované Vám. Vy, jako zákaznice u nás vedená nejste.
Pouze pošta Vám dodávala poštu pana Martina Veselého. Tedy to znamená. Vy otevíráte / přebíráte poštu, která není určená Vám a pošta nemá Vám dodávát korespondenci pana Veselého.
Vysvětlení jak k záležitosti došlo jste obdržela v předchozí zprávě.
S pozdravem
Reklamační oddělení ČMO
Ano, je pravda, že adresátem já nejsem, ale zahlcujete mou schránku a protože bydlím sama, logicky předpokládám, že veškerá pošta v mé schránce je moje. Než dojedu výtahem domů, poštu otevřu a teprve po nasazení brýlí zjišťuju, že je to pro někoho jiného. Nicméně, když jsem vám poprvé na začátku srpna telefonovala a situaci vysvětlila, měli jste se zasíláním hned přestat a ne zásilky ještě zmnožit. H. Veselá
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ČMO nemá další nové vyjádření k záležitosti.
Společnost se rozhodla, že již nebude na vývoj případu reagovat. Jelikož je naše služba založena na principu oboustranné dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.
Nepodaří-li se spotřebitelce vyřešit spor smírnou cestou, má možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.