Počet nahlášených stížností: | 546 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 9 |
Byla jsem svědkem nařknutí mladé paní z krádeže. Ta byla před prodejnou Penny marketu ostrahou donucena vrátit se zpět na prodejnu až do kanceláře. Tam jí ostraha donutila ukázat obsah její kabelky,
aniž by měla důkaz o krádeži. Před příjezdem policie a ostraha jí
donutila se legitimovat. Ona tvrdila, že zabavenou věc koupila v jiném obchodě, ale nenašla stvrzenku o jejím nákupu.
Ptám se zda v tomto případě má ostraha právo donutit zákazníka k návratu zpět na prodejnu až do kanceláře. Tam jí před příjezdem
policie donutit k prohlídce kabelky a potom volat policii?
Je toto jednání v kompetenci ochranky a může zákazníka donutit se
vrátit zpět na prodejnu. Pokud nemá důkaz kamerový záznam, adt.?
Jedná se o mojí dobrou známou a proto nechce být jmenována.
Ptám se za všechny zákazníky jaká máme práva a co si ochranka nemůže a nesmí dovolit.
Děkuji
Práva nás obyčejných spotřebitelů, pokud není na prodejně k dispozici kamerový systém.
|
Tweet |
V případě, kdy je osoba podezřelá ze spáchání trestného činu, může být dle § 76 trestního řádu zadržena kýmkoli. Ale nemůže být nucena odejít do jiných místností ani vydat osobní věci k prohlídce ochrankou. Zároveň není ochranka oprávněna požadovat po zákazníkovi legitimaci. K tomu je ze zákona oprávněna policie, která má být k případu ihned přivolána.
Společnost Penny Market s.r.o. se nerozhodla využít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost z důvodu nereakce subjektu uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Děkuji za Vaši vynaloženou snahu. V tomto případě mi postačí informace jak se mohu jako zákazník zachovat pokud nastane podobná situace. A hlavně jaké
má zákazník v takových to případech možnost obrany.
Děkuji Vám a přeji mnoho dořešených případů.
S pozdravem M. Pečenková