Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
9.11.2015 jsem koupil mobilní telefon iphone 5s u společnosti mall.cz
Telefon fungoval, až se mi jeden den vybil a už nešel zapnout. Na nabíjení zareaguje tak, že se ukáže 1% a víc nic. Jakmile se odpojí, vypne se.
Vyjádření servisu: "Vzhledem k mechanickému poškození nebylo možné realizovat záruční opravu. Zákazník nesouhlasí s cenovou nabídkou. Vráceno zpět v původním stavu".
Telefon jsem nosil v obalu s krycím sklem, takže vím, že byl jak nový, až na odřený pravý roh.
Ze servisu mi navíc vrátili telefon s drobnými škrábanci.
Volal jsem tedy na reklamační oddělení, tam mě odkázali na Český Servis, kde se reklamace posuzují. Volal jsem na Český Servis a tam mě odkázali zpět na mall.cz
Takže si mě přehazovali jak horký brambor.
Napsal jsem dopis na Mall, že žádám o vyjádření k jakému mechanickému poškození došlo a jaký to má vliv na nefunkčnost telefonu, včetně fotodokumentace poškození.
Zažádal jsem také o náhradu škody na převzaté věci podle §2944 zákona č.89/2012 sb., občanského zákoníku a to buď opravou – výměnou zadního krytu za nový, nebo peněžní úhradou.
Odpověď mi přišla skoro identická jako při první reklamaci.
„Vzhledem k fyzickému poškození zařízení nebylo možné realizovat záruční opravu.Zákazník nesouhlasí s cenovou nabídkou. Vráceno v původním stavu bez opravy.“
Opět nevím co s telefonem je, cenovou nabídku mi nikdo nedal.
K odřeninám vzniklých v servisu se mi nikdo nevyjádřil, připsali pouze do přijímacího protokolu, že jsou odřené už všechny rohy ( při prvním přebrání byl jen jeden )
Jak dále postupovat? Četl jsem, že znalec nemůže bez souhlasu servisu udělat detailnější znalecký posudek, jako je rozmontování telefonu atp.. Může ho posoudit jen jako uživatel. Mám kontaktovat servis o povolení znaleckého posudku?
Děkuji
Apple Iphone 5S
Požaduji vrácení celé částky. Neuvedli závadu, k poškození došlému v servisu se nevyjádřili. Řešení reklamace dle mého není v pořádku.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí nejen písemně odůvodnit, ale reklamovaný výrobek také vrátit zákazníkovi ve stavu, v jakém jej převzal. Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 občanského zákoníku za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy (převzetí věci do reklamačního řízení, popř. servisu). Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné poškození) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Škoda se hradí v penězích, jen pokud o to poškozený požádá. Jinak se nahrazuje uvedením do původního stavu (opravou). Při určení výše škody na věci se vychází z její obvyklé ceny v době poškození a zohlední se, co poškozený musí k obnovení nebo nahrazení funkce věci účelně vynaložit.
Na žádost spotřebitele stížnost znovu otevíráme, aby se k ní mohl vyjádřit a případně ji uzavřít.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Poté co se prodejce Mall.cz nevyjádřil k reklamaci, dal jsem na Vaši radu a zkontaktoval jsem ADR ČOI. Zaslal jsem veškeré dokumenty a poté ČOI vyzvala firmu Mall.cz aby se vyjádřila k reklamaci. Do 10 dnů přišla odpověď, že mi vrací celou kupní cenu oproti vrácení zboží.
Moc Vám tímto děkuji.