Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dnes mi mělo být dodáno zboží - balík do ruky Českou poštou. Jelikož dojíždím do práce a v místě bydliště se na poštu nedostanu, nechala jsem si zaplacené zboží poslat do zaměstnání. Když jsem se chtěla domluvit s příslušným Depem, které odesílalo moje zboží, jestli by byli tak hodní a doručili mi balík do 16:00, protože pak už jsem na cestě domů, oznámili mi, že balík je již doručen. Pan doručovatel ŠUMPICH prý nechal balík někde na podací stanici Univerzity obrany na ulici Štefánikova. Vůbec ho nezajímalo, že balík musí předat do mých rukou na ulici Kounicova 65, Brno, kam jsem si ho nechala poslat. Jak je možné, že dotyčný pán může balík do ruky, který je již zaplacený, předat cizí osobě??!!! Mám dojem, že někteří pracovníci pošt nepochopili, že jsou pro nás službou, kterou jsme si zaplatili a měli by se podle toho chovat.
č, zásilky DR1355219376U, Typ zásilky: "Balík do ruky", Depo Brno 71, doručovatel pan Šumpich tel. 730583522, číslo doručovatele bylo uvedeno v e-mailu, který mi došel, bohužel bylo celý den vypnuté.
Očekávám, že mi zboží bude doručeno na adresu, kterou jsem zadala a to po předchozí domluvě s doručovatelem.
|
Tweet |
Dodání zásilky je upraveno v části třetí poštovních podmínek, čl. 23 a násl. Pokud adresát není zastižen na uvedené adrese, může pošta vydat zásilku osobě, která se pohybuje v určených prostorách a souhlasí s tím, že ji adresátovi předá. Není-li takový postup možný, pošta adresátovi některým ze způsobů uvedených v čl. 24 odst. 2, 3 a 6 poštovních podmínek předá písemnou výzvu, aby si poštovní zásilku vyzvedl v určené lhůtě u stanovené pošty. U typů různých zásilek se objevují odlišnosti (do vlastních rukou adresáta x výhradně do vlastních rukou adresáta).
Pokud pošta nedodá zásilku v souladu s uzavřenou smlouvou a poštovními podmínkami, lze uplatnit reklamaci dodání (čl. 40) nebo jinou reklamaci dle čl. 43 poštovních podmínek.
Pokud by spotřebiteli vznikla škoda jako přímý důsledek porušení povinnosti pošty, bude pošta odpovědna za škodu takto vzniklou. Provozovatel poštovních služeb odpovídá za škodu vzniklou při poskytování poštovních služeb v rozsahu stanoveném zákonem o poštovních službách a poštovními podmínkami.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Jedná-li se o opakované porušení, doporučujeme podat podnět k provedení kontroly Českému telekomunikačnímu úřadu, který je dozorovým orgánem v oblasti poskytování poštovních služeb.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.