Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na Aukru jsem koupila vanovou baterii VODOPÁD kaskáda + SPRCHA. Dvakrát jsem baterii reklamovala a vše proběhlo bez problémů. Po roce používání je baterie na mnoha místech rezavá, tak jsem poslala prodejci reklamaci s fotodokumentací. Prodejce reagoval až po mém telefonickém urgování. Dostala jsem odpověď, že baterie má jen jeden rok záruku.
Po dalším emailu, kdy jsem poukázala na to, že zboží jsem koupila jako nové a má tedy ze zákona 2 roky záruku my odpověděli:"prodáváme toto zboží již víc než 3 roky a nikdy nebyly v tomto směru reklamace.
Tuto reklamci nepříjímáme"
Vanová baterie VODOPÁD kaskáda + SPRCHA, Aukro č.: 5879339915
Chtěla bych vrátit peníze za nekvalitní výrobek. Baterii jsem koupila novou a má tedy ze zákona záruku 2 roky. V popisu bylo napsáno, že baterie byla pokrytá několika vrstvami chrómu, která ji chrání před korozí. Po roce používání - minus dvě reklamace, ale vypadá jako 10 let stará a je rezavá. Nemám proto důvěru k výrobku a nechci výměnu, pravděpodobně by to dopadlo za čas stejně.
|
Tweet |
"Prodávající je povinen spotřebitele řádně informovat o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění odpovědnosti za vady výrobků a služeb, včetně podmínek uplatnění rozporu s kupní smlouvou (dále jen "reklamace") spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit, a o provádění záručních oprav." Pokud byla podána spotřebitelce informace o záruční době na nové zboží v délce jednoho roku, jedná se informaci nepravdivou.
Pokud podnikatel nepřijme reklamaci, porušuje zákon o ochraně spotřebitele a tím se dopouští správního deliktu, za který mu může být udělena pokuta až do výše 3 000 000,- Kč. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že podnikatel porušil povinnost uloženou mu zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Podat podnět je možné prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Polsku. Jedná se tedy o polský e-shop, který se zaměřuje na český trh. V takové případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Polsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.