Počet nahlášených stížností: | 76 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, prosím o Vaši pomoc při zrušení zasílání nevyžádaných balíčků a reklamy od společnosti Český mincovní obchod.
Zaujala mne nabídka v časopisu Blesk pro ženy z data 28.8.2017 o minci princezny Diany. Dne 29.8. jsem zavolala na uvedené číslo v inzerátu a domluvila se na zaslání mince. Mince přišla dne 5.9.17 s velkým množstvím dalších propagačních letáků na další mince pro „exkluzivního zákazníka“. Mince se mi nelíbila, a proto jsem ji hned druhý den odeslala zpět s dokladem o odstoupení od smlouvy a se žádosti o vymazání mých údajů ze všech databází dané společnosti. Zasláno doporučeně s dodejkou na adresu odesílatele. Balík dle dodejky byl převzat 8.9.2017. Považovala jsem to za vyřízené. Jenže dne 21.9. 2017 mi byl přinesen další balíček od dané společnosti, který jsem nepřevzala. Chci tedy zajistit, aby mi již žádné další balíčky ani reklamní letáky nebyly doručovány, aby byly mé osobní údaje z databází společnosti vymazány.
Děkuji moc.
S pozdravem Andrea Krompolcová
zrušení kontaktu - nezasílat žádné balíčky, letáky či faktury. vymazat mé údaje ze všech databází dané společnosti
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Pokud bylo smluvně ujednáno opakované zasílání zboží, má spotřebitel právo (v souladu s ustanovením občanského zákoníku o smlouvách uzavíraných distančním způsobem) odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 ti dní od převzetí první dodávky zboží. Zcela zrušit opakované zasílání je pak možné způsobem ujednaným ve smlouvě či obchodních podmínkách.
V případě podezření na klamavé obchodní praktiky (agresivní obchodní praktiky) lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Spotřebitel by mohl rovněž písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitelky nakládat s jejími osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3455/zadost-o-odstraneni-osobnich-udaju-z-databaze.
Vážená paní Krompolcová,
Vaše informace byla registrována.
Dali jsme pokyn, aby Vám nadále nebyly zasílány žádné reklamní nabídky.
Mějte prosím pochopení, že všechny dodávky, které se nacházejí již v tiskárně nebo jsou v oběhu nemůžeme zastavit jen pro jednoho zákazníka. Může se tedy stát, že obdržíte ještě některou z našich aktuálních nabídek
v období 6-8 týdnů.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
reklamační oddělení ČMO
Dobrá, zkusím tedy vydržet udávaných max. 8 týdnů, žádné balíčky nebudu přebírat a hlavně doufám, že tímto bude tento problém vyřešen a mé osobní údaje budou vymazány ze všech databází společnosti a nebudu již dále obtěžována.
Děkuji dTestu za pomoc.
ČMO nemá další vyjádření k záležitosti.
Vzhledem k výše uvedenému stížnost uzavíráme.