Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
od společnosti Viagogo jsem zakoupila dvě vstupenky na koncert Eda Sheerana v Ernst Happel Stadion ve Vídni na 8. srpna 2018 za celkovou cenu 395,84 euro. K ceně vstupenek bylo ještě připočítané DPH a manipulační poplatek, což uvedli až při platbě. Když jsem si pak ověřovala cenu vstupenek, zjistila jsem, že na jiných stránkách vstupenky na stejná místa prodávají za 89 euro.
Poté, co jsem si o Viagogo přečetla negativní recenze o falešných vstupenkách, jsem chtěla svůj nákup zrušit, bohužel už to není možné. Viagogo však nabízí možnost prodání vstupenek dále a jasně uvádí, že si za to neúčtuje žádné poplatky a postará se o odeslání vstupenek novému majiteli. Když jsem ale chtěla vstupenky přes jejich stránky prodat, z ceny, kterou jsem určila, by si strhli 10%, a také vyšlo najevo, že o odeslání vstupenek bych se musela postarat já. Přestože jsem prodej ještě nepotvrdila, už mi byl zaslán email, že moje vstupenky jsou k prodeji. Prodej jsem tedy zrušila, ale není jednoznačné, zda jsou stále moje.
Stránka navíc nakupujícího neklame pouze o ceně vstupenek. Během nákupu zobrazuje nepravdivý počet zbývajících vstupenek a to, jak rychle se lístky vyprodávají, což přispívá k tlaku vyvíjenému na nakupujícího, který si pak vstupenky urychleně koupí.
Chtěla jsem proto Viagogo kontaktovat, ale kontaktní údaje nejsou nikde uvedeny.
předražené vstupenky, nemožnost vrácení, klamavá reklama
Vrácení plné sumy, kterou jsem za vstupenky zaplatila.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími.
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dobrý den,
poté, co jsem se obrátila na svoji banku, byl proveden chargeback a došlo ke kladnému vyřešení.