Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dne 27.6.2017 jsem u společnosti AAA Auto zakoupil vůz BMW X1 xDrive28i. Prodávající se mnou provedl testovací jízdu při které vůz prohlédl automechanik. Ten zjistil drobné závady (běžné u ojetého vozidla) a to lehká vůle na předním rameni, drobné kosmetické vady laku a opotřebení zadních brzd. Tyto informace se shodovali s tvrzením společnosti AAA Auto a byla mi na ně stanovena sleva ve výši 7.000 Kč. Dle tvrzení prodejce vozidlo žádné jiné vady nemělo a jednalo se o výhodnou koupi. Na základě poskytnutých informací jsem vozidlo v dobré víře zakoupil a spoléhal se na proklamovanou kvalitu služeb této společnosti.
Druhý den od koupě vozidla se při jízdě rozsvítila kontrolka motoru, ihned jsem z vozidlem zajel do nejbližšího servisu, kde byla diagnostikována závažná porucha výfukového systému a to nefunkčnost obou katalyzátorů (benzínové vozidlo). Tuto skutečnost jsem okamžitě nahlásil prodejci a požadoval řešení vzniklé situace. Společnost AAA auto pro reklamaci požadoval kontrolu v autorizovaném servise a ohodnocení případné opravy. Autorizovaný servis pro vyloučení jiného problému navrhl vyměnit vzduchový filtr a vyzkoušet zda se chyba bude projevovat i nadále. S prodejcem se se dohodl že na vlastní náklady vyměním vzduchový filtr a pokud by se závada projevovala i nadále teprve poté sepíšeme reklamační protokol. Zde jsem projevil z mé strany snahu o řešení. Bohužel i po výměně filtru se závada stále projevovala. Oficiální servis BMW provedl další důkladnou kontrolu a zjistil že oba katalyzátory jsou nefunkční společně mohlo dojít i k poškození všech 4 lambda sond celková cena opravy byla stanovena na 72.540 Kč. bez DPH Kč což je částka nezanedbatelná. Po diskuzi se servisem mi bylo zděleno že tato chyba je chyba tzv. opakovaná a musela být na voze již v době prodeje (čemuž odpovídá i to že se projevila druhý den po koupi). Někdo tuto chybu před koupí vymazal pomocí diagnostiky a vzhledem k tomu že vozidlo tuto chybu znovu diagnostikuje až po ujetí cca 100-500km jsem neměl šanci ani při sebe důkladnější prohlídce tuto závažnou vadu odhalit. Cítím se tak jednáním společnosti AAA Auto podveden, jelikož i v předávacím protokolu, který byl součástí kupní smlouvy je stav výfukového systému uveden bez jediné poznámky (oproti třeba uvedeným brzdám).
Po sepsání reklamace s předáním všech potřebných informací z autorizovaného servisu, kde jsem žádal finanční kompenzaci (na radu vedoucího pobočky) mi nyní bylo sděleno následující: "Kupující byl při koupi seznámen se stavem vozu a s tímto souhlasil. Předmětem reklamace nejsou vady, za níž prodávající odpovídá a proto reklamaci zamítá" jako jistou kompenzaci nabízí 20.000 kč.
Bohužel s tímto nemohu souhlasit jelikož s touto závažnou vadou jsem seznámen nebyl, o čemž svědčí i předávací protokol. Dle mého názoru se jedná o podvodné jednání spolčenosti AAA Auto, která mne při koupi uvedla v omyl a já zakoupil vozidlo, které je nezpůsobilé provozu po pozemních komunikací a bez odstranění této závady neprojde ani technickou kontrolou a v současném stavu je v zásadě neprodejné.
BMW X1 xDrive28i
oprava vozidla, nebo finanční kompenzace
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Dobrý den,
společnost trvá na původním výsledku reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Bohužel musím konstatovat že jsem jednáním společnosti AAA AUTO hluboce zklamán a cítím se jejím jednáním podveden, jelikož předávací protokol hovoří jasně a závada se projevila okamžitě po koupi vozidla. Vzhledem k tomu že společnost AAA AUTO nebyla ochotna přistoupit na dohodu budu nucen předat celou věc právním zástupcům a případně vše řešit soudní cestou. Tímto bych rád varoval i ostatní zákazníky před touto společností a jejím jednáním, které je dle mého názoru hluboce za hranicí dobrých mravů.
Vážený pane Veleku,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a já věřím, že jste o novém výsledku byl kolegy již informován. Dejte pak prosím vědět, jak jste byl spokojený.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
ano byl jsem znovu kontaktován reklamačním oddělením, došlo k vzájemné dohodě o finanční kompenzaci. Tímto považuji celou věc za uzavřenou.