Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Společností UPC jsem vrátila set top box – jenže s jiným výrobním číslem a nesmyslný kolotoč se točí kolem smluvní pokuty. Nemám právní vzdělání, ale domnívám se, že když jsem společnosti UPC vrátila set top box (i když s jiným číslem a navíc z roku 2007), že této společnosti nevznikla žádná škoda a je tedy proti dobrým mravům vyžadovat smluvní pokutu, která navíc byla uvedena jen ve všeobecných podmínkách. Nález Ústavního soudu v této věci by snad měl platit v právním státě pro všechny, a ne že UPC mě informuje, že „opětovně“ provedli kontrolu mého klientského účtu a vyžadují zaplacení smluvní pokuty. Dokonce 30. 12. 2013 napíšou, že: Svým podpisem smlouvy jste prohlásila, že jste byla seznámena se zněním všeobecných podmínek pro poskytování služby a berete na vědomí, že jsou součástí smlouvy a zavazujete se je dodržovat.
Prosím o radu – pomoc proti zlovůli UPC
Ukončit téměř 12-ti měsíční dohadování se společností UPC
|
Tweet |
Co se týče smluvní pokut sjednaných v obchodních podmínkách spotřebitelských smluv, bylo rozhodnuto Ústavním soudem, že jim nelze přiznat právních ochranu. V tomto nálezu ze dne 11.11.2013 I.ÚS 3512/11 ze dne 11. 11. 2013 je výslovně stanoveno, že je třeba zdůraznit, že obchodní podmínky ve spotřebitelských smlouvách na rozdíl třeba od obchodních smluv mají sloužit především k tomu, aby nebylo nezbytné do každé smlouvy přepisovat ujednání technického a vysvětlujícího charakteru. Naopak nesmějí sloužit k tomu, aby do nich v často nepřehledné, složitě formulované a malým písmem psané formě skryl dodavatel ujednání, která jsou pro spotřebitele nevýhodná a o kterých předpokládá, že pozornosti spotřebitele nejspíše uniknou (například rozhodčí doložka nebo ujednání o smluvní pokutě). Pokud tak i přesto dodavatel učiní, nepočíná si v právním vztahu poctivě a takovému jednání nelze přiznat právní ochranu.
Tento případ se výslovně týkal smluvní pokuty sjednané ve všeobecných obchodních podmínkách společnosti UPC Česká republika, s.r.o.
Vážená paní Štefková,
omlouvám se Vám za komplikace. Naše klientské centrum se s Vámi spojí a Vaší žádosti vyhoví.
S pozdravem
Juraj Gerbery
Public Policy Manager
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitelky.