Společnost


IKEA Česká republika, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:108
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

81%
19%
Toto skore je založeno na 16 stížnostech.

#18131Neuznaná reklamace příliš krátké kuchyňské desky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 19 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
22.09.2017, před 7 lety

David Tichota

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 19.7.2017 jsem v oddělení kuchyní IKEA na Zličíně objednal sestavu rohové kuchyně včetně na míru dodávané kuchyňské desky (z důvodu nestandardní hloubky jedné části desky). Sestava kuchyně byla mnou nakreslena v softwaru 3D plánovači IKEA. Objednávka pak byla vytvořena přímo v obchodě podle tohoto 3D modelu ve 2 krocích:
1) nejprve byla vytvořena objednávka všeho kromě desky 1 pracovnicí, která vše překontrolovala, doplnila atd. - zde nebyl po dodání a při montáži žádný problém
2) Kuchyňskou desku jsem pak objednal hned po té se "zkušenějším" kolegou, protože pracovnice objednávající se mnou zbytek kuchyně se na tento úkol necítila a zkušenějšímu kolegovi mě "předala". Kolega se podíval na výkres vytvořený 3D softwarem a podle mě velmi (příliš?) rychle z hlavy spočítal potřebné délky obou částí rohové desky. Rohovou desku jsem si přál spojit "neviditelným" spojem, který vyžaduje větší rezervu v délce, na jeho doporučení jsem spoj neobjednal přímo ve výrobě, s tím , že se provede až při montáži kvůli případným nerovnostem zdí. Na můj dotaz, zda si jistý se svým rychlým výpočtem, odpověděl, že ano, následně jsem podepsal objednávku desky. (V tu chvíli mě vůbec nenapadlo správnost délky po odborníkovi z IKEA kontrolovat.)
Po asi 1 měsíci proběhla předem objednaná montáž externí montážní firmou pracující pro IKEA. Během montáže se zjistilo, že jedna část desky je příliš krátká a montáž byla přerušena. (nebyl instalován dřez, trouba, varná deska a pracovní desky byly pouze provizorně na desky položeny). Ještě ten samý den jsem desku večer v prodejně reklamoval s tím, že chybu dle mě udělal pracovník IKEA, který špatně určil délku z výkresu generovaného z 3D modelu IKEA. Současně jsem požádal o rychlý návrh řešení vzhledem k tomu, že daný byt jsem následující týden chtěl začít pronajímat. Bylo přislíbeno mi odpovědět v řádu dní. Přes každodenní telefonní urgence na call cetnrum IKEA jsem teprve po 10 dnech dostal zamítavé vyjádření s tím, že jsem svým podpisem objednávky potvrdil správnost délky desky a že za správnou délku IKEA ručí pouze v případě vyměření. S tím jsem nesouhlasil, protože jsem sám délku nedefinoval a pokud by byla z 3D sw pracovníkem IKEA definovaná délka desky správně, vše by bylo v pořádku. Ještě v den obdržení vyjádření jsem osobně v IKEA požádal o přezkoumání tohoto zamítnutí, paní v zákaznickém centru pro mě vyjádřila pochopení a sdělila mi, že se tím urgentně bude zabývat "manager customer services" Následovaly opět denní telefonní urgence, až po 10 dnech přišlo potvrzené zamítnutí reklamace tím, že ze strany IKEA nedošlo k žádné chybě. V obou zamítnutích mi bylo nabídnuto řešení, se kterým jsem nesouhlasil a sice ponechání kratší desky s tím, že se jedna z desek odsune od stěny, mezera se zakryje lištou a spoj nebude neviditelný, desky se budou v rohu dotýkat hranou. (Technicky s problémy možné (málo místa pro lištu kvůli okennímu parapetu), ale esteticky pro mě nepřijatelné)
Situaci jsem provizorně vyřešil svépomocí, doinstaloval komponenty a ponechal asi o 0,5 cm kratší desku se spojem hranami. Byt jsem pronajal o týden později a přišel tak o 3000 Kč.
Reakce IKEA mě dost zklamala, kromě přenášení odpovědnosti chyby jejich pracovníka na zákazníka mě zarazilo prodlení v reakci na můj problém, přesto, že jsem zdůrazňoval jeho urgenci. Pochopil bych zamítnutí reklamace, kdybych návrh desky přines nakreslený na papírku a udělal v něm chybu, délku desky jsem ale neurčil já, nýbrž zkušený pracovník IKEA. IKEA ani neumožňuje objednání kuchyně bez konzultace s jejich pracovníky, k čemu pak tato konzultace je, když za práci pracovníků IKEA ručí zákazník?
Současně jsem zjistil, že 2. strana objednávky desky s mým podpisem, kterou jsem údajně stvrdil svůj souhlas s určením délky desky (a jejíž sken mi na moji žádost po dalších 10 dnech a telefonních urgencích dnes byla zaslána) je celá v angličtině!


Produkt

Saljan pracovní deska na míru


Požadované řešení

Dodání nové pracovní desky ve správných rozměrech a její instalace (zdarma) + kompenzace za ušlý nájem bytu ve výši 3000 Kč vlivem prodlení s (provizorním) dokončením kuchyně


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.9.2017 15:17, před 7 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Nabídka a poskytnuté informace zaměstnancem společnosti jsou pro společnost zavazné. Pokud se tedy zaměstnanec společnosti se spotřebitelem domluvili na určitých vlastnostech dodané věci (věc bude možné instalovat do zbytku sestavy), je společnost povinna tomuto závazku dostát.

Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Nelze-li vadu odstranit ani jednou z výše uvedených možností, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.10.2017 12:42, před 7 lety

Dobrý den, pani Tichota byl kontaktován naším zákaznickým centrem, má objednané nové zaměření a následně mu bude objednána nová deska. Zákazník s tímto řešením souhlasí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 05:50, před 7 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
13.12.2017 20:55, před 7 lety


David Tichota

Dobrý den, deska byla nakonec dodána a nainstalována. Neobešlo se to ale bez drobných komplikací:
1) Při dodání nové desky byl pracovníky dopravy vyžadován odvoz původní desky, což nebylo fyzicky možné, původní deska byla v tu chvíli namontována.

2) Montáž byla provedena o několik dní dříve než bylo původně domluveno Montážní firma se ozvala den předem, takže to nebyl problém. Následně mi ale 2 x volali 2 různí pracovníci Ikea a ptali se, zda byla deska dodána a může proběhnout montáž...?

Na jednu stranu jsem rád, že Ikea změnila po intervenci dTestu svůj postoj a reklamaci uznala. Na druhou stranu po této zkušenosti (tvrdošíjné odmítání reklamace, špatná komunikace - dlouhá reakční doba na jakýkoliv dotaz a neustálé urgování přes zákaznickou linku) nemám chuť v Ikea nadále nakupovat. Navíc jsem poznal, jak (ne)funguje interní komunikace Ikea a jejich komunikace s montážními firmami....

Tímto bych chtěl poděkovat dTestu za zprostředkování řešení a vyzvat Ikea ke zlepšení přístupu k zákazníkům nejen v oblasti marketingu ale také v řešení nepříjemných situací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.