Počet nahlášených stížností: | 85 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den! Podala jsem,10.srpna 2017,stiznost na CSA (webovy formular). 9.srpna 2017 jsme letěli, já - můj manžel a mé dvě děti - z Birminghamu do Prahy. Letěli jsme třídou EconomyLITE. Stejný let jsme absolvovali minulý rok. Máme rok a půl starou dceru - Bella Abdulla - a cestovali jsme s kočárkem. V odletové hale jsme šli odbavit naše velké zavazadlo - 23 kg. Bylo kolem 13:00. Paní u přepážky Nám sdělila, že pokud chceme s sebou vzít i kočárek, že za kočárek musíme ZAPLATIT a to 31 liber do Čech a 31 liber na zpáteční cestu takže dohromady 72 liber. My jsme ji říkali, že kočárek musí být zdarma a ona Nám řekla, že pokud nezaplatíme, že kočárek bude muset zůstat na letišti. Můj otec žije v Čechách a v úterý - 8.srpna 2017 - volal na České Aerolinky - záznam hovoru se da dohledat - a ptal se na kočárek. Tam mu pracovnice sdělila, že kočárek je zdarma a ještě se ujistila tím, že si přímo vyhledala Náš let. Takže jsme volali rodinnému příteli v Birminghamu, aby přijel na letiště a kočárek odvezl - Náš kočárek je docela drahý a nechtělo se Nám ho nechávat na letišti. Webovym formulářem jsem pozadala o ODŠKODNĚNÍ, které Nám vzniklo díky pracovnici Českých Aerolinek v Birminghamu. Čekat skoro 3 hodiny na letišti - let měl hodinu zpoždění - s Naší hyperaktivní rok a půl starou dcerou a neméně hyperaktivním šesti letým synem bylo PEKLO! Ma rodina byla ve velkém stresu. Snazila jsem se najít někoho kdo by Nám zapůjčil na dobu pobytu v ČR kočárek. Také nastal další problém, když jsme už skoro nastupovali do letadla. Při kontrole letenek a kabinových zavazadel jsme byli zadrženi kontrolou. Vůbec jsme nevěděli co se děje s stres se zvýšil. Paní, která Nám řekla, že nemůžeme bezplatně přepravita kočárek, pravděpodobně volala na kontrolu, aby se pracovníci ujistili, že nemáme kočárek. Také jsem mluvila s jednou Slovenskou maminkou, která byla s Námi v letadle, a ta mi řekla, že jí kočárek přepravili ZDARMA. Tato maminka měla letenku ve stejné cenové kategorii jako já - tudíž EconomyLITE. Dále jsem mluvila s letuškou v letadle a ta mi potvrdila, že kočárek je přepravován ZDARMA. Po příletu do Prahy jsem navštívila pobočku Českých Aerolinek na letišti a chtěla podat stížnost. Pán mi potvrdil, že kočárky jsou přepravovány ZDARMA a také mi řekl, že stížnost mohu podat pouze online formulářem. 10.srpna jsem volala osobně na České Aerolinky - záznam se da dohledat - a paní mi opět potvrdila, že kočárky jsou přepravovány zdarma. Nekolikrat jsem kontaktovala CSA pres webovy formular, ale porad mi odepisuji toto: Vasi stiznost jsme predali specifickemu oddeleni a odpoved cekejte co nejdrive. Uz je to vice jak 30 dni, co jsem podala stiznost a CSA se nechteji vyjadrit. Prosim poradte mi. Moc dekuji. Lucie Princova
datum letu: 09/08/2017 cislo letu: OK663 rezervacni kod: JA2QTI cislo letenky: 0642412457068
Pozaduji castecne vraceni penez z letenky a omluvu.
|
Tweet |
Podle informací uvedených na webové adrese https://www.csa.cz/cz-cs/cestovni-informace/pred-letem/cestovani-s-detmi/, je odbavení skládacího kočárku bezplatné. Bezplatná přeprava skládacího kočárku je rovněž garantována v bodě 8.4.8 - 8.4.10 přepravních podmínek společnosti (https://www.csa.cz/media/1400/prepravni-podminky-cs.pdf).
Pokud spotřebitelka nesouhlasí s postupem společnosti, je vhodné uplatnit reklamaci. Uplatnit reklamaci je možné na Oddělení vztahů se zákazníky. Pokud spotřebitelka již kontaktovala dopravce a není spokojena s posouzením své reklamace (společnost se nevyjádřila), má právo uplatnit svůj nárok v rámci mimosoudního řízení u České obchodní inspekce. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost České aerolinie a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Podle vyjádření společnosti se mohou spotřebitelé obrátit se svými stížnostmi na oddělení vztahů se zákazníky prostřednictvím elektronického formuláře, který je k dispozici na adrese https://www.csa.cz/cz-cs/kontaktni-formular/. V případě, že spotřebitel již společnost kontaktoval a nebyl spokojen se způsobem, jakým byl jeho požadavek vyřízen, může se s návrhem na mimosoudní řešení sporu obrátit na Českou obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.