Společnost


COMFORT ENERGY s.r.o.

Počet nahlášených stížností:99
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

85%
15%
Toto skore je založeno na 28 stížnostech.

#18164Zamítnutí odstoupení od smlouvy/ pokuta 2000 Kč za vrácení Led Žárovek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 16 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.09.2017, před 7 lety

Veronika Smitková

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 28.6.2017 navštívil člověk z Comfort Energy babičku, které se představil jako Z Čezu. Babička bohužel podepsala smlouvu na elektřinu i plyn v domnění, že se jedná o výhodnější produkty Čezu. nehledě na to, že je podomní prodej u nás zakázán. Když se mi svěřila, vysvětlila jsem jí, že Comfort Energy je jiná firma. Byla z toho špatná, protože chce mít elektřinu u Čezu a plyn u Innogy. Dále ji byly předány LED žárovky jako jakýsi dárek. Samozřejmě pod podmínkou, že jsou zdarma pouze pokud bude klientem Comfort Energy. A měla možnost 30 dní, kdy je mohla bezplatně vrátit, tuto dobu samozřejmě prošvihla. Žárovky jsme i přesto odeslali poštou, nerozbalené, nepoužité zpět Comfort Energy. Také jsme sepsali odstoupení od všech smluv. Babičce přišel dopis zamítnutí odstoupení od smlouvy, že prošvihla lhůta 15 dní, kdy mohla vypovědět bez sankce, pokud tedy smlouva byla uzavřena na základě podomního prodeje a hrozba sankce za porušení smlouvy. Minulý týden ji volala paní z Comfort Energy a bylo jí navrhnuto, že pokutu 2.000 Kč nebude muset platit v případě, že alespoň s jednou komoditou u nich zůstane. Toto jednání se mi vůbec nelíbí, už jen proto, že babička podepsala smlouvu na základě mylných informací a při porušení podomního prodeje.


Požadované řešení

Požadujeme tedy storno poplatku 2.000 Kč za LED žárovky, aby odstoupení od smlouvy platilo a babička mohla tak nadále zůstat u svých současných dodavatelů a žádnou pokutu za odstoupení a setrvání u ČEZU, protože odstoupení proběhlo ještě před zahájením dodávky plynu a elektřiny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.9.2017 14:31, před 7 lety

Byl-li porušen zákaz podomního prodeje, je vhodné o tom informovat obecní úřad. Obchodník, který tento zákaz poruší, může být tímto úřadem za své jednání pokutován.

Zaměstnanec jedná jménem podnikatele dle § 430 odst. 1 občanského zákoníku jako jeho zástupce a právní jednání zaměstnance podnikatele zavazuje. Obchodní praktika, kterou popsala spotřebitelka, vykazuje znaky nekalé obchodní praktiky, neboť spotřebitelka byla zaměstnancem společnosti uvedena v omyl. Nekalé obchodní praktiky jsou zákonem o ochraně spotřebitele zakázané. Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele v úseku podnikání v energetických odvětvích provádí Energetický regulační úřad. Má-li spotřebitelka důvodné podezření, že společnost porušuje zákon o ochraně spotřebitele, je vhodné podat podnět tomuto úřadu.

Uzavřela-li spotřebitelka smlouvu o dodávkách energií mimo obchodní prostory společnosti nebo za pomoci prostředku umožňující komunikaci na dálku (telefon, internet), může spotřebitelka od této smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dnů od uzavření smlouvy bez udání důvodu.

Pokud tato lhůta již uplynula, může spotřebitelka smlouvu bezplatně vypovědět až do 15 dní od zahájení dodávek energií. Výpovědní doba v takovém případě činí 15 dnů a počíná běžet prvním dnem měsíce následujícího po doručení výpovědi. Po uplynutí výpovědní lhůty se závazek ruší a společnost nemůže s takovýmto ukončením spojovat žádnou sankci.

Žádá-li společnost deaktivační poplatek neoprávněně, má spotřebitelka možnost také kontaktovat Odbor právní ochrany spotřebitele při Energetickém regulačním úřadu. Více informací o Odboru právní ochrany spotřebitele je možné vyhledat na webové adrese www.eru.cz/odbor-pravni-ochrany-spotrebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.10.2017 14:22, před 7 lety

Vážená paní Smitková,

dovolte nám reagovat na Váš podnět k prošetření.

Dne 28.6.2017 byla uzavřena Smlouva o sdružených službách dodávek elektřiny CMA50197971 („dále jen Smlouva“) se společností COMFORT ENERGY s.r.o. Společně se Smlouvou byla nabídnuta Kupní smlouva na balení 5 KS LED žárovek za zvýhodněnou cenu ve výši 1,- Kč. Zákazník při podpisu Kupní smlouvy na LED žárovky bere na vědomí, že zboží za zvýhodněnou cenu může mít pouze náš zákazník. Tento status Zákazník zaniká odstoupením, nebo výpovědi od Smlouvy.

Platné uzavření Smlouvy o sdružených službách dodávky elektřiny, nebylo ze strany paní Pilařové rozporováno ani v tzv. „verifikačním hovoru“, který pro vyloučení případných pochybností následuje po uzavření smluvního vztahu. Předmětem tohoto monitorovaného telefonického hovoru, vedeného operátorem call centra společnosti, je zjištění okolností uzavření smlouvy a kontrola postupu obchodního zástupce. V průběhu tohoto hovoru operátor provádí kontrolu Smlouvy, práci obchodního zástupce a zároveň ověření, zda došlo k předání dokumentů, spolu s balením LED žárovek.

Naše společnost poskytuje svým zákazníkům lhůtu na odstoupení od Kupní smlouvy nad rámec zákonné úpravy, a to 30 dnů ode dne následujícího od podpisu Kupní smlouvy.

Zákazník bere na vědomí, že výhodnost nabídky se váže k statusu „Zákazník“. Pokud zákazník využije svého práva a odstoupí v souladu s ustanoveními energetického zákona od Smlouvy, toto odstoupení naše společnost plně respektuje, avšak v souvislosti s takovým jednáním zákazníka je spojena ztráta jeho statusu „zákazník“ a tedy pozbytí jeho nároku na zvýhodněnou cenu zboží a stane se povinným uhradit nezvýhodněnou cenu LED žárovek a to ve výši 2 000 Kč vč. DPH.

Dovolujeme současně uvést, že pokud došlo ke sjednání Smlouvy způsobem mimo prostory určené k podnikání dodavatele, v rozporu s vyhláškou o zákazu podomního prodeje, není tato skutečnost pro posouzení platnosti smlouvy relevantní. Navíc, následnou verifikací v rámci verifikačního telefonického hovoru byl zájem o Smlouvu zákaznicí prokazatelně potvrzen. Na tomto místě si dovolujeme upozornit, že právě verifikační hovor je složkou uzavírání Smluv se Zákazníky, kterou činíme nad rámec zákonných povinností. Verifikační hovor má za cíl potvrdit si zájem Zákazníka na uzavření Smlouvy a Zákazník je oprávněn v neformálním telefonickém hovoru své rozhodnutí změnit a smlouvu s účinky „od počátku jejího vzniku“ zrušit.

Detailním prověření monitorované nahrávky verifikačního hovoru bylo zjištěno, že shora uvedena smlouva byla uzavřena platně. Zákaznice byla dle zaznamenaného hovoru s postupem obchodního zástupce spokojena. Plně pochopila, že dochází ke změně dodavatele ke společnosti COMFORT ENERGY, s.r.o.

S ohledem na výše uvedené, považujeme Smlouvu o sdružených službách dodávky č. CMA50197971 za platně uzavřenou a v případě jejího předčasného ukončení, bude ze strany naší společnosti uplatněn nárok na úhradu kupní ceny balení LED žárovek, v částce 2.000,- Kč.


S pozdravem

Lenka Trefná
CE

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2017 05:54, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.12.2017 16:55, před 7 lety

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.