Počet nahlášených stížností: | 462 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
V březnu tohoto roku jsem se ze zvědavosti zaregistroval na placenou komunikační platformu jenjednanoc.cz. První platbu jsem provedl pomocí platební karty přes internet s tím, že se jedná o jednorázovou platbu v délce platnosti jeden měsíc. Žádné jiné informace mi poskytnuty nebyli. V dalšch měsících jsem však zjistil, že platba se nadále strhává z mého účtu, ikdyž službu již dávno nevyužívám. Šlo pouze o jednorázovou situaci. Z toho důvodu jsem změnil kartu a tím padám znemožnil strhávání této částky. Podal jsem reklamaci u banky. A to z důvodu toho, že nechci platit za něco co mi nebylo nějakým způsobem oznámeno. Věc jsem začal tedy řešit a podal výpověď smlouvy z této domény. Použil jsem k tomu dvě e-mailové adresy, které jsou dostupné. Požadavek zasílat výpoveď faxem je totiž z mé strany neakceptovatelný a nesplnitelný. Společnost jelikož nemá přístup k mému účtu, který jsem však poskytl pouze s vědomím jednorázové platby a ne inkasa, což je dle mého názoru neadekvátní postup, mi ted hrozí soudními postihy, pokud neuhradím dlužnou čátku i s penály, které si však nejsem vědom, protože službu nevyužívám. Chtějí vypovedět 14 dní před koncem smlouvy. Já si však nejsem všeom kdy smlouva končí, protože v období duben - zaří byla smlouva prodlužována automaticky a částa strhávána pokaždý v jiný termín, takže netuším ke kterému datu mohu tento čin uskutečnit a zda se tak opravdu stane. Neváhám se v tomto případě obracet i na vyšší právní moc, jelikož mi přijde že se jedná o zneužití osobních údajů a omezování osobní svobody.
jenjednanoc.cz
Rád bych, aby se tato situce vyřešila tím zůsobem jaký bude nejvýhodnější pro mě. A to takk, že si společnost přestane nárokovat neoprávněné platby za služby, které nevyužvám. Odstraní mé osobní údaje ze svého registru a písemnou formou mi oznámí vypovězení smlouvy z této domény. Údajný dluh, který si nárokuje jsem ochoten splatit do data výpovězení. Od tohoto momontu nadále platit nebudu a svoji banku na tuto skutečnost urychleně upozorním.
|
Tweet |
Pokud společnost neinformovala spotřebitele o vlastnostech služby (zvláště o ceně a o období, na kterou se smlouva uzavírá) nebo tyto informace uvedla nejasně, nesrozumitelně nebo nejednoznačným způsobem, mohly být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž patří mezi zakázané obchodní praktiky. Spotřebitel by v takovém případě nemusel nic platit (pokud by společnost vymáhala údajně dlužnou částku soudní cestou, musela by prokázat, že spotřebitele řádně informovala).
Informovala-li společnost spotřebitele o vlastnostech služby, je nutné smlouvu řádně ukončit, a to výpovědí. Více informací o této problematice je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-5829/hledani-dokonaleho-protejsku-vas-muze-prijit-draho.
Pokud by společnost záměrně znemožňovala vypovězení smlouvy, nemůže se dožadovat toho, že právní vztah nebyl ze strany spotřebitele řádně ukončen. Zkracuje-li však společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.
Pokud spotřebitel výpověď smlouvy zaslal společnosti prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat (např. formou uváděné emailové adresy nebo faxu), ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí společnosti prokázat snahu o včasné a řádné vypovězení smlouvy.
Doporučujeme vždy si případnou e-mailovou konverzaci pečlivě zdokumentovat a uchovat. Pokud by společnost hrozila exekucí na údajně dlužnou částku, platí, že případnou exekuci by musel nařídit nejprve soud (inkasní společnosti nemají žádná další oprávnění oproti běžnému věřiteli, nejedná se o exekutora). V případě, že se společnost rozhodne vymáhat údajný dluh spotřebitele vůči společnosti soudní cestou, budou dokumenty vztahující se k vypovězení smlouvy důležité pro případné prokazování neexistence dluhu.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.