Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v eshopu http://www.minibike-minicross.cz jsem synovi 21.07. 2017 zakoupil motocykl KXD 607 a vyzvednul osobně v Bohumíně na prodejně. Po cca 4 jízdách na polní cestě, když syn motocykl opláchnul od prachu jsem zjistil, že je ohnutý zadní tlumič. Tuto závadu jsem ten den prodejci oznámil emailem s přiloženým fotem 7.8. s dotazem, jak postupovat při reklamaci. Prodejce mi obratem oznámil, že ohnutí tlumiče podle něj došlo z přetížení. V návodu na motocykl je uvedeno max. zatížení 110 kg, přičemž syn váží 62 kg. Když jsem trval na reklamaci, prodejce mi odpověděl, ať teda tlumič pošlu, spolu s dokladem o koupi a vyplněným reklamačním listem dle jeho obchodních podmínek, že ho nechá posoudit dodavatelem. Tlumič jsem mu po návratu z dovolené poslal 14.8. poslal poštou balíkem za 125,- Kč. Od prodejce jsem neobdržel žádný písemný doklad, že ho převzal ani kdy bude reklamace vyřízena. Bohužel jsem se unáhlil a prodejce
v dobré víře kontaktoval 4 dny před koncem 30 dní na vyřízení reklamace. Prodejce mi odpověděl, že reklamace je zamítnuta z důvodu přetažení tlumiče a jak chci, aby mi ho poslal zpět, s tím, že si pro něj mohu do Bohumína zajet nebo mu mám poslat platbu na poštovné a nebo ho pošle na dobírku. Ikdyž se domnívám, že na to nemá nárok, souhlasil jsem nakonec s vrácením na dobírku za 150,- Kč. Tlumič se vrátil rezavý, zabalený v mojí krabici jak jsem ho prodejci poslal, jen přebalený černou fólií a bez jakéhokoliv písemného vyjádření jak k poškození došlo a proč byla reklamace zamítnuta. Na písemný dotaz prodejci, kde je písemné vyjádření k reklamaci jak má napsané v obchodních podmínkách, mi v emailu odpověděl, že se vyjádřil už dříve v emailu. Tím prodejce považuje reklamaci za vyřízenou. Ještě jsem po prodejci chtěl kontak na dodavatele, který má tlumič posoudit, odpověděl mi, že si ho mám najít na štítku motorky, ale na ní ýádný výrobní štítek není.
Dirt Bike 125cc KXD 607, rok výroby 2016
Očekával jsem, že prodejce doloží posouzení, jak k závadě došlo, protože dle mého názoru, se jedná o zmetek a že navrhne buď výměnu za nový tlumič, nebo nabídne slevu.
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, tak jako v tomto případě, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele je prodejci uložena povinnost při reklamaci zboží vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy. Pokud prodejce vůči spotřebiteli tímto způsobem nepostupoval, může se spotřebitel obrátit na orgán dozoru, tedy Českou obchodní inspekci, s podnětem k provedení kontroly dodržování zákona o ochraně spotřebitele.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.