Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.9.2017 byl prý v čase 13-19 hodin učiněn pokus o doručení zásilky Balík Do ruky. Upozorňuji, že celý den se na uvedené adrese zdržoval syn a na balík čekal. Doručovatel mě v den doručení sms neinformoval o doručení, ani se neobtěžoval na uvedenou adresu balík doručit. Prostě neměl čas doručit zásilku během uvedené doby, nebo se na to jednoduše vykašlal. Takto si služby České pošty nepředstavuje asi nikdo z nás, nemyslíte?
balík s podacím číslem DR0644219900U
Mělo by být možné, pokud doručovatel nemůže dodat požadované zboží (podotýkám že z jeho dúvodů, nikoli zákazníka), aby bylo možné balík doručit v jiný den, ale i v odpoledních hodinách, jak bylo požadováno původně, a ne jen do 16 hodin, kdy většina lidí je v práci. Pokud Česká pošta chce pokračovat v takto nekvalitně nastavených službách, brzy je přestanou lidé využívat. Podotýkám,, že stížnost píšu až nyní, ale bohužel jsem se s tímto přístupem už několikrát setkala a až teď jsem se rozhodla reagovat.
|
Tweet |
Oproti službě Balík Na poštu lze v případě služby Balík Do ruky předpokládat, že jej Česká pošta doručí přímo na zadanou adresu nebo se o to alespoň pokusí. Teprve pokud doručovatel adresáta nezastihne, zanechá mu ve schránce oznámení o uložení zásilky na poště. Pokud nalezne spotřebitel výzvu ve schránce, ačkoli byl po celou dobu na dané adrese, může na příslušné poště podat reklamaci vadného dodání. Lze také telefonicky požádat o opakované doručení jiný vhodný den, a to zcela zdarma.
Česká pošta výslovně garantuje doručení balíku Do ruky následující pracovní den po podání. Podle Poštovních podmínek pro dodržení této lhůty stačí, když bude adresát daný den vyzván k převzetí zásilky u příslušné pošty, nebo jen to, že zásilka bude k vyzvednutí připravena. To však jedině „v případě, že i přes veškerou snahu o doručení balíku byl pokus o doručení neúspěšný,“ jak je uvedeno na webové stránce www.ceskaposta.cz. I zde je tedy na místě reklamace. Reklamovat lze na kterékoliv poště a spotřebitel by neměl odcházet bez potvrzení, které by mělo obsahovat shrnutí reklamace a datum jejího uplatnění. Česká pošta je povinna reklamaci vyřídit nejpozději do 30 dnů od jejího přijetí. Pokud se v této lhůtě k reklamaci nevyjádří nebo jí nevyhoví, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem.
Česká pošta, s.p. se však rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman