Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
22.9.2017 jsem reklamoval Fitness náramek Xiaomi MiBand Black v záruční době (zakoupen 25.12.2015). Reklamace byla uznaná. Požadované způsoby vyřízení byl - výměna ale obchod vystavil dobropis s částkou která odpovídala ceně náramku podle faktury. Jenže obchod odmítá vrátit poštovné za dopravu zboží podle stejné faktury. Tato faktura obsahuje jen 2 položky: náramek a doprava. Takže doprava bez náramku nemá smysl.
Reakce obchodu:
1) "doprava je služba která již byla provedena a v případě reklamace se nevrací. Povinost vrátit dopravné máme při odstoupení od kupní smlouvy ve 14ti dnech."©(Alza)
2) "naše stanovisko je neměné, ve vašem případě nárok dopravného z objednávky nevzniká. V souladu s novým občanským zákoníkem Vám můžeme uhradit pouze nutné náklady spojené s uplatněním reklamace."©(Alza)
Poštovné
Vrátit peníze za dopravu.
|
Tweet |
Byla-li reklamace uznána jako oprávněná, má spotřebitel právo na náhradu nákladů účelně vynaložených při uplatnění práva z vadného plnění dle § 1924 občanského zákoníku. Zákon však nestanoví, co se považuje za účelně vynaložené náklady. Měly by to však být ty nejnižší nutné k tomu, aby mohlo být právo z vadného plnění uplatněno. Odmítá-li prodávající nahradit spotřebitelem vyčíslené náklady v plné výši, měl by také zdůvodnit, proč tomu tak je a zároveň tak spotřebitele informovat, jak by měl případně v budoucnu v podobné situaci postupovat.
Pokud by mezi spotřebitelem a podnikatelem panoval spor o to, co je v daném případě možné ještě považovat za účelně vynaložené náklady, je možné se pro jeho vyřešení obrátit na soud.
Níže zasíláme webový odkaz, na kterém je možné vyhledat další informace o této problematice a také Žádost o náhradu nákladů spojených s reklamací www.dtest.cz/clanek-3279/zadost-o-nahradu-nakladu-spojenych-s-reklamaci.
Pokud byla věc vadná, jedná se také o porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího. Spotřebitel by tak mohl žádat náhradu škody (náhradu poštovného), která mu v souvislosti s porušením smluvní povinnosti ze strany prodávajícího vznikla. Spotřebitel však musí prokázat, že mu škoda vznikla a že je za tuto škodu odpovědný prodávající.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.