Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.6.2014 jsem u výše uvedené firmy pro svou tehdy šestiletou dcerku koupila na sezení do školy podložku Dynasit - design Africa, a to za 895,- Kč. Rok poté jsem podložku musela reklamovat (ucházel vzduch), stejně tak z identického důvodu v roce 2016 a pro velký úspěch i před pár dny, tedy v září r. 2017. V r. 2015 a 2016 byla firma vlastně vstřícná a podložku vyměnila za novou. Hned v roce 2015 se i telefonicky omluvili, že šlo o špatnou sérii s výrobní vadou. Také jsem chtěla být vstřícná a ani jednou nenárokovala proplacení poštovného za odeslání reklamace.
Před pár dny, v září 2017, kdy jsem podložku reklamovala potřetí, se mi ovšem ozvali, že na reklamaci nemám nárok, protože uběhla dvouletá záruční doba. Známý právník mě pozornil také na mou "hloupost" - měla jsem od koupě pro podstatnou vadu věci odstoupit a event. nově koupit, nenechat si však věc v rámci reklamace vyměnit za novou. Až v tom okamžiku mi došlo, že mi samozřejmě vždy dali opět kus ze špatné série, který by stejně museli vyhodit, a jen čekali na konec záruční doby. Z toho je mi doslova na zvracení! Obzvláště ve světle toho, že jsem podložku kupovala dcerce, malé pětadvacetikilové holčičce do školy kvůli jejím problémům se zády. Na podložce dodnes nesedí více než 3 hodiny čistého času denně a to pouze ve školní dny, takže max. 15 hodin týdně, a podložka stejně nevydrží déle než rok!
Je zajímavé si projít internet a recenze, viz např.: https://najisto.centrum.cz/3119044/dynasit-cz-sro/hodnoceni/
Škoda, že jsem si je nepřečetla dříve. Je na čase, aby si na firmu někdo posvítil.
Dynamicko-směrová podložka Dynasit - design Africa
Firma mi nabídla - u svého prodejce Lonys - slevu na nový výrobek ve výši 50 %. To jsem z principu odmítla, vždyť mi ještě NIKDY nedodali kus bez vady, proč bych si ho měla kupovat znovu?
Když už výměna za nový kus, tak pouze BEZ DOPLATKU a s novou fakturou, aby běžela nová záruční lhůta.
Za druhou (a lepší) možnost považuji vrácení peněz, kupní cenu ve výši 895,- Kč a 3x poštovné za zaslání vadného kusu (ca. 300,- Kč), tj. celkem 1.195,- Kč.
|
Tweet |
V aktuálně platném občanském zákoníku, zákon č. 89/2012 Sb., se již nenachází výslovné ustanovení o tom, že při výměně zboží běží nová dvouletá záruka. Existuje proto právní názor, že na základě onoho chybějícího ustanovení v novém občanském zákoníku nelze dovodit prodlužování doby pro uplatnění práv z vadného plnění. Přesto se však lze přiklánět i k výkladu, že doba pro uplatnění práv z vadného plnění při výměně zboží běží od počátku. Podle § 2165 odst. 1 občanského zákoníku je totiž možné uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Obdrží-li spotřebitelka novou věc, z logiky věci by i tato doba měla běžet od počátku, neboť smyslem tohoto ustanovení je garantovat spotřebitelce možnost reklamovat skryté vady po dostatečně dlouhou dobu. Vzhledem k dané nejasnosti čekáme na závazný právní názor soudů.
Není-li možné věc užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost nám zaslala následující vyjádření:
"Pani Slámovej sme po vzájomnéj dohode poslali produkt Dvectis, ktorý je už vyrábaný kvalitne v ČR. S výrobcom produktov Dynasit už viac než rok nespolupracujeme pretože ích produkty vykazovali stále rovnaku vadu a spoločnost Yado (výrobca dynasitu) s tým nič nerobil , i keď nás ako distributora ubezpečoval o tom, že problem s vyfukovaním rieši. Samozrejme si vážime naších zákazníkov a snažíme sa im vychádzat vstříc i keď nám ako byvalemu distributorovi vyrobca Dynasitov reklamácie nerieši."
Stížnost přeřazujeme na spotřebitelku, která má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
Hodnocení:
Komentář: Musím říci, že po zveřejnění věci na Vašich stránkách mě dodavatel podložky sám kontaktoval a tentokráte nabídl doručení nové podložky (i s novou fakturou) zdarma. Tak se také obratem stalo a dcera má po nějakém čase zase na čem sedět... ;-)
Je to pro mě signálem, že si tentokrát za kvalitou své podložky stojí a věc bude - alespoň doufám - v pořádku sloužit.
Panu Trenčanskému z firmy Dvectis tímto ještě jednou děkuji a neméně samozřejmě pracovníkům dTestu za cenné rady a vůbec tuto mediační platformu!