Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Záhadným způsobem získala zástupkyně EnTrade CZ Ing. D. Ch. podpis na Plné moci, díky které za mne uzavřela 12. 9. 2017 v Praze smlouvu se společností Utylis Energie o dodávkách plynu s ročním předstihem. Jelikož nemám v ruce originál Plné moci ani její kopii, paní inženýrku neznám, osobně jsem ji nikdy neviděla, zajímalo by mne, kde vzala můj podpis. Dokonce místo originálu smlouvy společnost zaslala jen barevnou kopii, kterou dokáže vyrobit na PC každý. V zákonné lhůtě jsem však smlouvu vypověděla doporučenou poštou, zatím si ji nepřebrali - proč? Žádný telefon, žádná jména na stránkách.
Volala jsem na Utylis Energie - arogantní jednání na infolince - že smlouvu nemůžu vypovědět jen tak bez důvodu, jedině pod hrozbou sankce. Neznají české zákony ani své Obchodní podmínky. Nezajímá je, že jsem Plnou moc pí Ch. nepodepsala.
Okamžité ukončení a odstoupení od smlouvy, Plných mocí, elektronických aukcí se společností EnTrade a následně i společností Utylis. Žádný přechod od dosavadního dodavatele plynu (Bohemia Energy) nechci.
|
Tweet |
Pokud byla smlouva uzavřena bez toho, aby spotřebitel projevil vůli být smlouvou vázán, jedná se o zdánlivé právní jednání, ke kterému se nepřihlíží a spotřebitele by taková smlouva nezavazovala.
Plnila-li společnost bez objednávky, mohlo by se jednat o agresivní obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Dozor nad dodržováním pravidel stanovených v zákoně o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rady-a-informace-prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/. Spotřebitel může také žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany společnosti.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.