Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,dne 19.8.2017 jsem bohužel zakoupil v AAA Auto vůz značky Audi v hodnotě 130.000,-.Již při čtení předávacího protokolu jsem se ptal (jakožto laik),co to znamená,že je uvedeno "nesprávná funkce palivové soustavy,vstřikovacího čerpadla a vstřikovačů"? Odpověď byla,že to píšou do protokolů u všech starších vozů, že to je normální.Druhý den ráno,když jsme chtěli jet pryč,jsem nemohl nastartovat.Podařilo se až po točení motoru asi 20 vteřin,což bylo šílené.Když jsem zajel do bazaru na reklamaci,bylo mi řečeno,že potřebují odborný posudek o stavu vozidla ze servisu.Ten jsem jim dodal 12.9.17 a reklamaci jsme sepsali a přidali vyjádření servisu s tím že je jeden vadný vstřikovač a druhý tzv. "před smrtí". Odhad ceny opravy 27000 Kč. Reklamaci zamítli 20.9.17 s tímto: Vady reklamované kupujícím jsou vady, které vychází z předchozího užívání motorového vozidla. Kupující byl při koupi vozidla upozorněn v Předávacím protokolu..
Osobní automobil Audi A4 Avant 2.0TDi 103 kW
Finanční kompenzace, oprava na náklady bazaru
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí (stejně jako u kterékoli použité věci), že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil (v daném případě je podstatné, že vada nebyla uvedena v předávacím protokolu). Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážený pane Eberle,
Vaši záležitost jsem prověřila s kolegy z reklamačního oddělení. Ve Vašem případě se jedná o vadu, která vychází z předchozího užívání a opotřebení vozidla. Při koupi jste také obdržel předávací protokol k vozidlu, v němž jste byl se stavem vozu srozuměn. Navíc jste reklamoval až po uplynutí 1 měsíce a ujetí 1tis. km. Za uvedenou vadu tak společnost nenese odpovědnost.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Vážená paní Míková,
za prvé: Již druhý den jsem volal na linku AAA, jaký mám problém a bylo mi sděleno, že se mi asi možná do hodinky ozve nějaký technik. Zavolal až druhý den odpoledne, což je velice příjemné, když potřebujete jet do práce a stejně sdělil, ať jedu tedy reklamovat. Za druhé, když jsem byl na pobočce reklamovat, bylo mi sděleno, že potřebují odborné vyjádření, na základě kterého reklamaci sepíšeme, to jsem dodal tak jak jsem uvedl, protože né každý servis má čas se zabývat hned diagnostikou vašeho problému na autě, když je ve frontě před Vámi plno dalších zákazníků. Nejsem automechanik a "srozuměn se stavem vozu" je snad trochu zavádějící, když jsou v protokolu sepsány velmi obecné věci, nikoliv to, že jsou vstřikovače na výměnu. Mimochodem, včera se zjistilo, že vstřikovače, které jsou ve voze, jsou určeny pro jiný vůz, nikoliv pro tento, takže zase nějaký bastl a samozřejmě i tím nefungují správně. Zajímalo by mě, jak vypadal výkupní protokol, protože tam musely být napsané velmi pěkné věci. Já to takto samozřejmě nenechám, nekoupil jsem si od vás auto proto, aby mi stálo před domem a v servisu, pokud se nechcete domluvit smírnou cestou, budu to řešit tou druhou, je to z vaší strany jen vykrucování a zbavení se odpovědnosti za vady, který to auto prostě mělo a určitě má i více, jen se zatím celé neprohlédlo a rozhodně nevychází z běžného opotřebení. Eberl J.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
společnost trvá na zamítnutí reklamace. Z naší strany již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Posílám video z 11.9.2017 v servisu. Nechápu Váš postoj k mé reklamaci, kdy je zjevné, že auto není v pořádku. Problém byl už při startování na pobočce při prohlídce, kdy si pánové nevěděli rady a já tomu nevěnoval dostatečnou pozornost, mluvilo se totiž o možná špatně odblokovaném imobilizéru a pak také auto má automatickou převodovku a je potřeba při startování držet brzdový pedál. Nechal jsem proto pány ať zkouší startovat a koukal jsem se po jiném autě. Poté, když se podařilo nastartovat, ptal jsem se tedy co to bylo, zkoušeli zamykat, odemykat a nějaké další věci a pak se zkrátka podařilo.Vyrazili jsme tedy na testovací projížďku, kdy bylo vše víceméně v pořádku, alespoň se to tak zdálo do ruhé dne viz. co jsem popsal výše, že nešlo nastartovat a od té doby se to veze. Další, co bylo nyní zjištěno při výměně přední masky, kdy se musí sundat nárazník, že bylo auto bourané a je poslepované nějakou hmotou na několika místech a promáčklá nárazová výztuha nárazníku. Proč se tedy k mé reklamaci nepostavíte jako solidní prodejce a neuznáte, že vozidlo rozhodně není v pořádku. Já musel zaplatit opravu vstřikovačů, nyní masku a teď ještě tohle? Žádám vás tedy tímto, abyste mou reklamaci ještě přehodnotili a rozhodli se tak pro alespoň částečnou finanční kompenzaci, která mne uspokojí a budete mít spokojeného zákazníka, nikoliv nespokojeného, který u vás již nikdy nic nekoupí. Žádám také DTest o názor, jak mohu dále postupovat. Děkuji. OPRAVA, příloha VIDEO nelze vložit, vložil jsem tedy pouze fotografii výztuhy. Video mohu poslat na email.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.
Dobrý den,
záležitost byla prověřena a následně uzavřena s původním stanoviskem.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Hodnocení:
Komentář: Poprvé a naposledny jsem koupil auto u AAA bazaru. S již známou pochybnou minulostí jsem to přesto zkusil a spálil se, jako mnozí ostatní. Takže již nikdy více..