Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dobrý den dne 25.8 jsem zasílala telefon nokia lumia dva měsíce starý na reklamaci do této firmy.problém byl v nabíjení..nesel nabít.a stále se sekal..neslo s ním pohybovat..nereagoval treba hodinu na dotyk ani na vypnutí...požadovala jsem vrácení peněz...je to už více jak měsíc,a nedostala jsem ještě žádnou odpověd ..ani telefon...děkuji za vyřízení..Boušková Iveta
nokia lumia dva měsíce starý
chtěla bych vrátit finance.
|
Tweet |
Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelkou nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a spotřebitelka má možnost od smlouvy odstoupit a požadovat vrácení peněžních prostředků. Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Pokud tak neučiní ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se v prodlení a spotřebitelka může žádat po prodávajícím také zákonný úrok z prodlení.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebitelce peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud prodávající porušil svou zákonnou povinnost (nevyřídil reklamaci včas), může také spotřebitelka podat podnět České obchodní inspekci. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.