Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,stížnost se týká snubního prstýnku,který jsem dostala jako dárek k lonským vánocům,který se skládá ze sedmi kamínků,z nichž jeden neustále vypadával a byl třikrát na reklamaci,kde přítomná p. prodavačka řekla,že pokud se to bude opakovat po čtvrté,tak zboží vyměníme.Opět došlo ke stejné závadě,ale jiná p. prodavačka mi výměnu neuznala,prý jsem si to poškodila sama tím,že si s prstýnkem "myji ruce",zkoušela jsem různé argumenty např.,že u zboží žádné takové upozornění není,že je to defakto již 4 reklamace,ale bez úspěchu.Byl mi odepřen i kontakt s majitelem prodejny.pro radu jsem telefonicky kontaktovala poradnu čoi Plzen,kde mi byla poskytnuta rada jak postupovat.Mé rozhodnutí podat tuto stížnost pramení z výsměšného chování a neochoty p. prodavačkya zřejmě i její neznalosti.
Děkuji předem za vyřízením a pomoci mé stížnosti
stříbrný prsten925/1000, 2,55g,reklamační list č.90
Žádám o výmenu zboží za jiný prstýnek,protože se jedná o snubní.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitelka dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace).
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Byla-li vada způsobena nesprávným užitím věci, je za vadu odpovědný prodávající pouze, pokud spotřebitelku řádně neinformoval o způsobu použití a údržby výrobku a o nebezpečí, které vyplývá z jeho nesprávného použití nebo údržby.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.