Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 10.08.2017 jsem u výše uvedené společnosti objednala a zaplatila toto zboží:
8594048070092
Nástěnná dětská mapa: Světa lamin. s lištou v tubusu
1
434
Doprava15
Zásilkovna a Platba kartou (Platba kartou online)
1 Ks
35
Celkem 469Kč
Do dnešního dne zboží nemám, proto jsem se rozhodla že na společnost "levné knihy" upozorním širší veřejnost.
Zásilka se po dvakráte vrátila prodejci a to podotýkám, že mi před tímto doručováním bylo sděleno, že zboží není na skladě, zda počkám - s tím jsem souhlasila, a až zhruba po 14-dnech bylo zboží naskladněno a začalo doručování. Po usilovném pátrání jsem zjistila, že zboží nikdy neopustilo domovské depo a na místo určení nikdy nedorazilo. Operátorka se omluvila s tím, že zásilka je rozměrnější a musím zvolit jiného dopravce a doplatit 54,-Kč. Jako naivní blbec jsem toto učinila a zásilky se stejně nedočkala. Po dnešním telefonátě, kde mi byl odmítnut kontakt na někoho nadřízeného, mi bylo sděleno, že čekají, až se zásilka vrátí, že neví kde je a hledat jí nebudou, protože v podstatě na nikoho nemají kontakt.
8594048070092 Nástěnná dětská mapa: Světa lamin. s lištou v tubusu
Dodání zboží.
|
Tweet |
Podle ust. § 2121 odst. 1) občanského zákoníku platí, že nebezpečí škody na věci přechází na kupujícího jejím převzetím. V § 2090 odst. 2 občanského zákoníku je závazně stanoveno, že je-li kupujícím spotřebitel, je věc kupujícímu odevzdána, až mu ji dopravce předá. Spotřebitel je tedy v daném případě oprávněn řešit danou situaci přímo s prodávajícím, se kterým uzavřel kupní smlouvu.
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Při využití služeb poštovního provozovatele se má zásilka za doručenou třetí den ode dne odeslání (§ 573 občanského zákoníku domněnka doby dojití). Zmaří-li vědomě druhá strana (příjemce výzvy k plnění, předžalobní výzvy) dojití, platí, že řádně došlo (§ 570 občanského zákoníku) a bude vůči prodejci takové právní jednání účinné.
Pokud by spotřebiteli vznikla kvůli tomuto porušení smluvní povinnosti ze strany společnosti škoda, mohl by žádat po společnosti náhradu této škody. Musel by však prokázat, že mu škoda vznikla, a že důvodem vzniku škody bylo porušení smluvní povinnosti ze strany prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za správní delikt. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.