Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Na mnoha internetových stránkách jsou reklamy na alza.cz např. smart tv od Samsung (UE40F6200), která je slevněná o 44% z původní ceny 21522,- na 11 990,-. Problém je ale v tom, že tato televize se dá za cenu okolo 11 900,- sehnat bez problému bez slevy, protože cena, která je uvedená před slevou je naprosto nereálná. Pokud zákazník klikne na tuto reklamu, myslím si, že s touto "falešnou" slevou nebude váhat a hledat na internetu, jestli je někde levnější.
Samsung smart TV UE40F6200
Upozornit na tyto falešné slevy např.: v pořadu A dost!, nebo alespoň napsat článek do časopisu.
|
Tweet |
Pokud výrobek stál původně 21522 Kč je takové jednání prodejce v souladu se zákonem. Výše ceny není postižitelná, protože ceny jsou smluvní. Pokud je původní cena uvedena nepravdivě, jednalo by se o klamavou obchodní praktiku dle § 5 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele.
Vážený pane Pohořelický,
dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny zpracování agendy tohoto fóra.
Pokud není platná jakákoli naše vlastní cenová akce, tak na našich stránkách obecně nefiguruje u předmětné ceny termín "původní", ale termín "běžná" a její výše se odvíjí od cenových podkladů našich dodavatelů (nikoli například od monitoringu trhu). Běžné ceny (někdy označované jako EUP - "end user price") stanovují například výrobci (nebo případně jejich zastoupení) pro daný region jako doporučené koncové ceny. Konkrétní cenová politika, kterou samozřejmě z velké míry ovlivňuje i míra konkurenčního tlaku v regionu, pak závisí už na každém jednotlivém prodejci. Je možné, že v regionech (nebo u produktů), kde je konkurenční tlak větší, se finální cena většiny obchodů spíše snižuje a ta výrobcem doporučená se pak už často v nabídkách ani neobjevuje.
Pokud byste měl k dispozici informaci o tom, že jakákoli koncová (běžná) cena již ze strany výrobce neplatí (resp. byla prostřednictvím jeho distributorů pro náš region stanovena jiná), určitě ji rád kolegům na příslušném oddělení předám k přezkoumání a porovnání s podklady, které při jejím zveřejnění naposledy použili. Prosím v takovém případě o uvedení všech podkladů na naši adresu stiznosti@alza.cz.
S přáním krásného večera
Jiří Horáček
ombudsman
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.