Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moji dva synové si našetřili a 19. dubna 2017 koupili GoPro kameru za 5 758 Kč. Kameru v potřebné lhůtě vrátili zpět s tím, že odstupují od smlouvy. Firma odstoupení od smlouvy potvrdila s tím, že vystaví dobropis a pošle peníze. Ale nestalo se. Po několika urgencích, kdy vždy řekli, že vystaují dobropis a peníze neposlali, řekli, že zboží jim nepřišlo, přesto že na portálu pošty bylo vidět, že zboží bylo doručeno. Požádali jsem poštu o písemné potvrzení a po měsíci jsme dostali dokument o tom, že zboží bylo firmě doručeno. Firma řekla, že když dostane tento dokument, tak vystaví dopropis a peníze pošle. Po spoustě urgencích řekli, že vystavují dopropis a peníze posílají. Nestalo se. Pak řekli, že neví, která osoba z jejich firmy to převzala. Ať počkáme. Čekáme už skoro 6 měsíců.
DIGIKAMERA GoPro HD Hefo Session sportkamera, Kód zboží: 852580030 418 035
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud daná kupní smlouva byla uzavřena prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
V obchodních podmínkách e-shopu je uvedena informace, že společnost, se kterou byla uzavřena kupní smlouva, má své sídlo v Maďarsku. Jedná se tedy o maďarský e-shop, který se však zaměřuje na český trh (provozuje e-shop pod českou doménou). V takovém případě se uzavřená kupní smlouva bude řídit českým právním řádem.
V případě, že v právním vztahu figuruje zahraniční subjekt, může se spotřebitel o pomoc obrátit také na Evropské spotřebitelské centrum na stránkách www.evropskyspotrebitel.cz. Služby Evropského spotřebitelského centra jsou zdarma. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem. Na Evropské spotřebitelské centrum se může spotřebitel obrátit rovněž telefonicky na čísle 296 366 155 nebo elektronicky na e-mail esc@coi.cz. ESC pro ČR sídlí na adrese Štěpánská 15, 120 00 Praha 2.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.