Počet nahlášených stížností: | 17 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U této společnosti jsem zakoupila mobilní telefon za cca 16 000,- Kč. Po necelých dvou dnech telefonu přestala fungovat obrazovka, takže jsem jej zanesla na prodejnu s tím, že jej chci vyměnit za nový kus. Pracovníci pobočky mobil prohlédli a uznali, že obrazovka opravdu nefunguje a řekli mi, že jediná možnost je, je porouchaný telefon poslat do autorizovaného servisu na reklamaci. Po 4 týdnech se reklamace vrátila s vyjádřením, že žádná závada nebyla nalezena a zboží tedy navráceno bez opravy. Při převzetí mi bylo sděleno, že s tím bohužel nemohou nic víc dělat, takže jsem zaslala email s vyjádřením nesouhlasu na výsledek reklamace, kde odpověď byla, že mému rozhořčení sice rozumí, ale nemohou s tím nic jiného dělat, protože autorizovaný servis shledal, že telefonu nic není. Pokud by se prý závada znovu objevila, tak mám telefon opět přinést na reklamaci, kdy se jí tedy pokusí urychlit. Po týdnu dalšího užívání obrazovka opět přestala pracovat, takže jsem firmě poslala další email s nahraným videem a důkazem o nefunkčnost a se žádostí o vyjádření a o okamžité vyřízení reklamace tak, že mi vymění zboží za nové či mi navrátí penize, ale opět bez úspěchu.
Po vybití telefonu a jeho nabití začala obrazovka fungovat, takže pokud bych jej donesla na reklamaci, tak se bude situace s navrácení zboží bez opravy opět opakovat... Vznesla jsem opět dotaz, co s tím mám tedy dělat a požádala o kontakt na autorizovaný servis a také o odpovědnou osobu firmy Datix, se kterou mohu mou nespokojenost s řešením celé záležitosti projednat. Po urgenci mi přišla odpověď, že autorizovaný servis nemá kontaktní linku pro zákazníky a že mám závadu natočit (to už jsem dávno udělala a poslala jim již v předchozí komunikaci) a předat telefon na reklamaci. K požadavku o kontakt na nadřízeného se mi však nedostala žádná odezva...
Jsem opravdu zoufalá a nechci telefon stále nosit na další a další reklamace bez jejich uznání. Můžete mi prosím pomoct a poradit?
Mobilní telefon Blackberry Keyone
Vzhledem k tomu, že jsem opravdu nespokojená s jednáním této firmy, nechci již výměnu zboží, protože s nimi již nechci mít nic společného, takže bych ideálně žádala o vrácení peněz, abych si mohla stejný telefon koupit jinde.
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího. V případě, že prodávající reklamaci zamítá, musí zamítnutí reklamace písemně odůvodnit.
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nebude-li možné urovnat spor smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost DATIX, s.r.o. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.